► MURAT GÜNAY
► Sayın Ebru Bilgütay, TED Okulları’nın zenginleştirilmiş eğitim-öğretim programları olduğunu biliyoruz. Anaokulu’ndan başlayarak bu programlar hakkında bilgi verebilir misiniz?
Milli Eğitim Bakanlığı’mızın müfredatı ve eğitim-öğretim programları oldukça doyurucudur. Ted Genel Merkezince belirlenen ve ülke çapındaki 40 okulumuzda uygulanan programlarımızda ise mevcut programlara ek olarak zenginleştirilmiş uygulamalarımız bulunmaktadır. Örneğin anaokulunda, lisemizde bulunan IB (International Baccalaureate) eğitim yaklaşımlarımıza uyumlu bir çalışma yapıyoruz. TED Bursa Koleji’ne özgü olarak anaokulu öğrencilerimiz için adeta bir IB adayıymışçasına çalışmalar yapıyoruz. 4-5-6 yaş grubunda bu inovatif programlara maruz kalan çocuk bir ekolün, bir sistemin içine giriyor. Bizim kendi iç sistemimizde örneğin lise 2’deki bir öğrenci eğer bu kolejde anaokuluna başlamışsa bütün kayıtlarını saklıyoruz ve gelişimini, eğilimini izleyebiliyoruz.
◊Örneğin her ay her yaş sınıfı için bir proje teması belirliyoruz. Uzay teması belirlenmişse, uzay hakkında önce çocuklarımızın bu konuda ne bildiğini dinliyoruz. Sonra öğrencilerimiz, öğretmenlerinden konu ile ilgili bazı kitap bölümleri dinliyorlar, görseller izliyorlar. Disiplinler arası işbirliği sayesinde resimden müziğe, fizikten matematiğe her dersin öğretmeni bu projeye dahil oluyor. Bir aylık proje araştırması ve okumalar sonucunda öğrencilerimiz bir sunum yapıyorlar. Anaokulundaki bu proje çalışmalarının sonuç sunumlarına velileri de dahil ediyoruz. Uzayla ilgili bilimsel düşünme, muhakeme yapma, araştırma-inceleme gibi çalışamalar çocuklarımıza yeni ufuklar açıyor.
► Anaokulundaki kazanımlar nelerdir? Örnekleriyle anlatır mısınız?
TED Bursa Koleji anokulunda 5 gelişim alanında kazanımlar sağlıyoruz. Çocuklarımız için Bilişsel alan, Sosyal-duygusal alan, Özbakım alanı, Dil, Psikomotoralanlarında gelişim sağlıyoruz. Ayrıca Biz liseden mezun olana dek izliyoruz öğrencilerimizi. En basitinden, IB (International Baccalaureate) Diploma programına lisede başlandığını biliyorsunuz. Ancak daha öncesinde “IB ilk yıllar programı olan PYP yaklaşımı ile öğrencilerimizi olabildiğince erken yaşlarda geleceğe hazırlamaya çalışıyoruz. Ne getiriyor bizlere bu programlar? IB Lise Diploma programında en bilinen çalışmalardan bazıları, “Sosyal Sorumluluk Projeleri”dir. İşte bu sosyal sorumluluk projelerine daha çok erken yaşta başlamalarını sağlıyoruz. Örneğin en yakın zamanda “WWF”e destek olarak çalışmalarımızı mail ortamında paylaştık. Anaokulu öğrencileri sanal olarak (her sınıf bazında), nesli tükenmek üzere olan bir hayvanı evlat edindiler ve onun sorumluluğunu üstlendiler. O hayvanla ilgili görsel sanatlar dersinde bir çalışma yaptılar ve ortaya çıkardıkları ürünleri ailelerine sattılar. Bu çalışmadan elde edilen gelirleri de yine sosyal sorumluluk projelerine aktardılar. Böylece öğrenciler; hem birlikte çalışmayı, hem dünyaya ve doğaya karşı sorumluluk hissetmeyi hem de kolektif çalışma sayesinde bir kazanç elde edebileceklerini öğreniyorlar. Bu sosyal sorumluluk projeleri anaokulu öğrencilerimizi bekleyen çalışmalardan sadece bir tanesidir.
► Modern iş hayatında İnsan Kaynakları uzmanları ile yaptığımız görüşmelerde şirket yöneticilerinin artık sadece akademik başarıya bakmadıklarını öğrendik. Bu anlamda TED’lilik bilinci sizin öğrencilerinizi bir adım öteye taşıyor diyebilir miyiz?
Bu konuda dağcılık sporu örneğini vermek isterim. Aynı eğitim seviyesinden gelen ama öğrenciliğinde dağcılık sporu ile ilgilenmiş bir adaydan söz edelim. Artık İnsan Kaynakları uzmanları bu adayı tercih ediyor diyebiliriz çünkü bu aday; hızlı ve etkili kararlar alabilen, kendini geliştirme isteği yüksek olan, disiplinli, çözüm odaklı, zorluklarla başa çıkabilen bir adaydır ve iş yaşantısında artık daha çabuk ön plana çıkar. Bu örnekten hareketle TED Bursa Koleji’nde öğrencilere salt akademik kazanımları değil aynı zamanda kendilerini ifade edebilecekleri bir sosyal beceriyi de mutlaka geliştiriyoruz.