Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

TCDD eksiğini tamamlıyor, tren Sanayi Bölgesi’ne de bağlanıyor

Aslında… Gündeme geldiği günden beri eksik kaldığı için tartışılıyordu… Daha açık söylemek gerekirse, Bursa’yı hem hızlı tren, hem de yük treni ağına bağlamak üzere proje başlatan TCDD’nin, özellikle İç Anadolu’daki sanayi bölgelerini limana ulaştırmak amacıyla Gemlik hattını projelendirmesine karşın Bursa’nın merkezdeki iki büyük sanayi bölgesini görmezden gelmesi projeyi eksik bırakmıştı.

Şimdi…

TCDD bu önemli eksiğini tamamlamak üzere harekete geçti.

Harekete geçiren de…

Bursa Organize Sanayi Bölgesi ile hemen yanındaki Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi başkanlıklarının ortak yürüttükleri girişim oldu.

İşte…

1.-yazi-icin-tcdd-yuk-treni-bursa-osb-ve-nilufer-osb-baglanti-hatti.jpgBursa OSB ve Nilüfer OSB’nin girişimleri sonunda TCDD projede önemli bir değişiklik yaparak Bursa Hızlı Tren projesiyle bağlantılı yük treninin 2 büyük sanayi bölgesine ulaşmaları için bağlantı hattı etüd proje ihalesine çıktı.

Buna göre…

“Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattı İle Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, Bursa OSB Ve Nilüfer OSB Demiryolu Bağlantı Hatlarının Projelendirilmesi İçin Mühendislik Ve Danışmanlık Hizmetleri İşi” başlığıyla çıkılan etüd proje ihalesi, toplam 12 kilometrelik sanayi bağlantı hattı yapılmasını öngörüyor.

Projeyle…

Bursa Organize Sanayi Bölgesi ile Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan fabrikaları kapıdan demiryoluyla buluşturmayı hedefliyor.

Hatla…

Büyük üretim yapan uluslararası firma olarak Oyak Renault da demiryoluna bağlanacak ve fabrika ürettiği araçları ihracatta ve Anadolu’ya sevkiyatta bahçesinden tren vagonlarına yükleyebilecek.

Böylece…

Bursa OSB ve Nilüfer OSB’ye TIR giriş ve çıkışları nedeniyle ortaya çıkan trafik yoğunluğu da azalacak. En önemlisi, Mudanya Yolu ve Çevre Yolu’nda sanayinin yük trenine ulaşımından kaynaklanacak yoğunluğun da önüne geçilmiş olacak.

TCDD’nin İstanbul’daki Haydarpaşa Garı üçüncü katında bulunan ofisinde 3 Ağustos’ta yapılacak ihaleyi alan firma, 12 kilometrelik bağlantı hattı projesine esas olacak çalışmaları 180 günde tamamlayacak.

Sonra da…

Ortaya çıkan etütler ve arazi değerleri doğrultusunda bağlantı hattının yapımı ihalesine çıkılacak.

 

Dünyanın her yerinde sanayi bölgelerinde tren var

 

Yük trenini sanayi bölgesinin yanına kadar götürüp üretime bağlamamak daha baştan projenin eksiği olarak görülmüştü. O eksiğin giderilmesi önemli.

Çünkü…

Dünyanın her yerinde ihracat potansiyelli ve büyük üretim yapan sanayi bölgelerinden tren hattı geçiyor, fabrikalar üretimlerini istasyona taşımaya gerek kalmadan doğrudan yük treni vagonlarına yükleyebiliyorlar.

Bu bağlantı…

Bursa OSB ve Nilüfer OSB’nin önce Gemlik, ileride Bandırma limanlarına ulaşmaları için de büyük avantaj sağlayacak.

 

Hızlı tren istasyonu viyadükten iniyor, yük treni Doğanköy’e gidiyor

 

3.-yazi-icin-hizli-tren-istasyon-yeri-degisiyor.jpgAralık 2012’de temeli atılan ve Mudanya Yolu üzerinden Balat’a viyadük yapımı devam eden hızlı tren ve yük treni istasyonlarının yerleri de değişiyor.

Mevcut projede…

Hızlı tren istasyonunun bazı Avrupa ülkelerinde olduğu gibi viyadük üstüne yapılması planlanmıştı. Projede yük treni istasyonu olarak da viyadüğün düz zemine indiği yerde, dereye yakın bir nokta öngörülmüştü.

Geçen süreçte…

Hızlı trene ulaşacak yolcu yoğunluğu yanında aynı bölgeye yük treni için sanayi ürünü taşıyan TIR’ların da girmesiyle Mudanya Yolu trafiğinin içinden çıkılmaz hale geleceği uyarılarına bu sütunlarda zaman zaman yer verdik.

İşte…

Bursa OSB ve Nilüfer OSB’nin ortak girişimleriyle önerilerini yerinde bulan TCDD’nin yeni düzenlemesi istasyon yerlerinin de değişmesini getiriyor.

Buna göre…

Balat’ta dereye yakın yere planlanan yük treni istasyonu yeni çalışmayla Minereliçavuş’tan Özlüce’ye inen yolun sağ tarafındaki Doğanköy’e alınıyor.

Bu nokta…

Hem Bursa OSB, hem de Nilüfer OSB açısından ortak alan özelliği taşıyor.

Yanı sıra…

Viyadük üstüne planlanan Hızlı Tren Bursa Garı da yük treni için planlanan viyadük bitimindeki düzlüğe, yani mevcut yerinden biraz daha içeri alınıyor.

 

Beşyol Köprüsü iyi oldu, ama İstanbul Caddesi bağlantısı eksik kaldı

 

4.-yazi-icin-besyol-koprusu.jpgBursa’nın ulaşım sorununu çözmeye yönelik birbiri ardına önemli adımlar atılıyor. Kavşak düzenlemeler trafiğin sıkıştığı noktaları akıcı hale getirdiği için önemli. Yanı sıra, yeni cadde ve bulvarlarla bunları birbirine bağlayan köprülü kavşaklar elden geçiriliyor.

İşte…

Bu çalışmalarda öncelik gerektiren bir proje var.

Hafta içinde, bir vatandaş bağlantı noktası anlamında eksiğe dikkat çekti:

“Aracımla Küçük Balıklı yönünde Çelebi Mehmet Bulvarı’ndan gelip İstanbul Caddesi’ne çıkmak istedim. Fakat Beşyol Köprüsü yalnızca karşıya geçiş veriyor. Dönüş de bulamadığım için ara yollardan Kent Meydanı’na ulaşıp oradan İstanbul Caddesi’ne dönmek zorunda kaldım.”

Söylediği şu:

“Beşyol Köprüsü çok güzel oldu, ama İstanbul Caddesi’ne dönüşlerini de bir an önce yapmak gerekiyor.”

Biz de…

Vatandaşın söylediklerini, bu gibi konularda titiz davranan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’a iletiyoruz.

 

Bursa basını iyi bir gazeteciyi, cefakârını kaybetti: Mehmet Ali İncioğlu

 

5.-yazi-icin-mehmet-ali-incioglu.jpgMayıs 1977’de gazeteciliğe çırak olarak Bursa Marmara gazetesinde adım attığımızda İstihbarat Şefi olarak rahmetli Fuat Erdur haberin patronuydu. Rahmetli Hayrullah Aykut polis-adliye, İsmail Akgül de bunun dışındaki tüm haberleri takip ediyordu.

Mehmet Ali İncioğlu ise tek başına Spor Servisi olarak çalışıyordu. Maçları ve spor haberlerini izliyor, fotoğrafları çekiyor, karanlık odaya girip fotoğrafları tab ediyor, spor sayfasının mizanpajını çiziyordu.

Bir gün…

Haberden geldi, bir başka habere gitmeden önce filmini yıkayıp fotoğraflarını basmak için acele etti, ama karanlık oda doluydu. Çıkan tartışmaya kızıp istifa etti.

Mehmet Ali çantayı bırakıp gittiğinde Merinos Sahası’nda maçlar vardı. Fuat Abi maçları izlemek üzere çantayı bize teslim edince muhabir olduk.

Kısacası…

Herkesin meslek yaşamında kırılma anı vardır, bizim kırılma anımız Mehmet Ali oldu. O bakımdan yeri bizim için hep ayrıydı. 41 yılı aşkın süre geçti. Bir daha aynı gazetede çalışamadık, ama bağımız hep sürdü.

Kanserden yoğun bakımda yattığını öğrenince çok üzüldük, ölüm haberi ise yüreğimizi kavurdu.

Bursa basını gerçek bir gazeteciyi ve cefakârını kaybetti. Allah rahmet eylesin, başımız sağolsun.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X