Bayraktar, yaptığı açıklamada, Ulusal Süt Konseyi’nde belirlenen çiğ süt tavsiye fiyatının Temmuz 2014’ten bu yana litrede 1 lira 15 kuruş olduğunu, üstelik birçok ilde de sütün 1 lira 15 kuruşun altında satıldığını ifade etti. En son 24 Haziran’da yapılan toplantıda, süt sanayicilerinin uzlaşmaz tutumlarını sürdürdüğünü bildiren Bayraktar, bir yıl içinde fiyatların perakende sütte yüzde 8,9, beyaz peynirde yüzde 7,9, yoğurtta yüzde 2,4, fabrika yeminde yüzde 2, yoncada yüzde 3,6 arttığını anımsattı.
Tüketici enflasyonun yüzde 7,2, dolar kurundaki artışın yüzde 24 olduğunu belirten Bayraktar, “Buna karşın çiğ süt fiyatı sabit kalmıştır. Neredeyse ülkemizde fiyatı bir yıldır artmayan tek ürün çiğ süttür. Sanayiciler aklını başına almalı, bindikleri dalı kesmemelidir. Üreticimizin önümüzdeki dönemde enflasyonun, döviz kurunun, yem, mazot, gübre fiyatlarının ne olacağını bilememektedir. Bildiği tek şey sabitlenmiş olan, sürdürülemez çiğ süt fiyatıdır” ifadesini kullandı.
Yoğun emek sarf eden üreticinin kullandığı girdi ve sattığı ürün fiyatlarında söz sahibi olamadığını vurgulayan Bayraktar, fabrikalarına fabrika katan sanayiciler ile marketler zincirine yeni bir halka daha katmayı düşünen marketlerin kazandığını, üreticinin ise kaybettiğini savundu.
Milyarlarca dolar harcanarak oluşturulan damızlıkların kasaba, üretimi artırmak için verilen milyarlarca liralık desteklerin boşa gitmemesi, 2010 yılında yaşanan et krizinin tekrar yaşanmaması için sessiz kalınmamasını isteyen Bayraktar, eğer fiyatlar önümüzdeki dönem için de sabitlenecek olursa hayvanların kasaba gideceği ve yeni bir krizin kaçınılmaz olacağı uyarısında bulundu.
Devletten beklentilerinin piyasaya müdahale edilmesini olduğunu ifade eden Bayraktar, böylece yatırımların korunacağını, özetle süt hayvancılığının geleceğinin koruma altına alınacağını kaydetti.