İnternet veya telefon bankacılığından halledemediğim bir işim için bir bankanın FSM Bulvarı Şubesi’ne gitmek zorunda kaldım geçen hafta.
Yoğun olmadığını öngörerek sabah saatlerinde gitmiştim şubeye.
Bankada 7 müşteri olduğunu görünce, 15-20 dakika sonra işimin biteceğini düşünüp sıra numaramı aldım.
Benimle birlikte 3 kişi pandemi nedeniyle dışarıda bekletildik.
2 müşteri işlemlerini yapıyor, bir müşteri de bankanın içinde ayakta bekliyordu.
10 dakika oldu sıra gelmedi, 20, 30, 40 dakika geçti hala bekliyoruz.
Bir müşteri duruma tepki gösterip, işini halledemeden ayrıldı bankadan.
Muhtemelen banka sahiplerinin kulaklarını çınlatarak….
Sıra bir türlü gelmiyordu.
Çünkü koca bankada sadece 2 gişe görevlisi çalışıyordu.
Üstelik bu 2 çalışan, normal şartlarda müşteri temsilcisinin yapması gereken, kredi başvuruları, hesap açma veya hesap kapama gibi dakikalar sürecek uzun işlemleri de yapıyordu.
Zaten sıra bu yüzden gelmiyordu.
Peki neden bu bankada sadece 2 kişi çalışıyordu?
Pandemi döneminden bu yana personelin çoğunu evden çalıştırıyorlarmış.
Çünkü evden çalıştırma daha masrafsız.
Bankalar böylelikle, evden çalıştırdığı personelin 3 kuruşluk yol, yemek ve çay masraflarından tasarruf ediyor.
Peki, müşterilerini mağdur etme pahasına, 3 kuruşluk masraftan kaçan bu bankamız, mali açıdan zor durumda mı?
Bir bakalım…
Sözünü ettiğim banka, 2020 yılında 6 milyar 385 milyon 163 bin lira kar etmiş!
Yani eski parayla 6 katrilyon 385 trilyon 146 milyar lira kazanarak, karına kar katmış bu ‘gariban’ bankamız.
Bu bankalar böylesine büyük karları nasıl elde ediyorlar?