Olay Gazetesi Bursa

Şaypa büyümede hız kesmiyor

2016 yılının ilk yarısını yüzde 12,8 büyüme ve 308,8 milyon TL ciro ile geride bırakan Şaypa, ikinci altı ayda yüzde 13 büyüme ve 302,8 milyon TL ciro gerçekleştirip, yılı 611 milyon TL ciro ile kapamayı hedefliyor.

Şaypa AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Şaylı, “Şaypa, ulusal marka olma hedefi doğrultusunda büyüme yolculuğuna hız kesmeden devam edecek” dedi.

Şaylı, geçtiğimiz günlerde Crowne Plaza’da düzenlenen ve 350 tedarikçi firmadan toplam 700 şirket temsilcisinin katıldığı iftar programında yaptığı konuşmada, Şaypa’nın ticaret hayatına neredeyse Cumhuriyetle birlikte başladığını söyledi. 

“Şaylı Ailesi’nin perakende sektöründeki yatırımı olan Şaypa, köklü geçmişimize yakışır bir şekilde bugün Türkiye perakende sektörünün en büyük markaları arasına girmiştir” diyen Şaylı, ”Uluslararası firmaların hâkim olduğu sektörde bir yerel zincirin geldiği bu noktanın, birbirine kenetlenmiş, inançlı ve güçlü bir ekibin eseri olduğunu vurguladı. Şaylı, ”Bu ekibin vazgeçilmez bir parçası olarak gördüğümüz siz değerli iş ortaklarımıza, bugüne kadar Şaypa markasına verdiğiniz destek için ayrı ayrı teşekkür ediyorum” diye konuştu.

HİÇ GERİ ADIM ATMADIK

Kuruldukları günden bu yana koydukları her hedefi gerçekleştirmiş olmanın mutluluğunu yaşadıklarını dile getiren Yusuf Şaylı şunları kaydetti: “Bizi tanıyanlar iyi bilir, Bursa’da ilk mağazamızı açtığımız 1995 yılından bu yana belirlediğimiz tüm hedefleri bir bir gerçekleştirdik. İlk mağazamızı açtığımızda bize ömür biçenlere, ‘kapatır giderler’ diyenlere inat bugün tam 80 mağazaya ulaştık. Ülkemiz ekonomisinin yapısal sorunlarına, dünyada ve Türkiye’de peş peşe yaşanan krizlere ve sektörümüzün yapısından kaynaklanan ağır rekabetçi koşullara rağmen hedeflerimizden hiçbir zaman geri adım atmadık. Bu süreçte tedarikçilerimiz de bizimle birlikte büyüdü.”

DAHA ÇOK MAĞAZA VE CİRO

Yusuf Şaylı, tedarikçi firmalarla birlikte büyümenin mutluluğunu yaşadıklarını ifade ederek, “Şaypa ulusal marka olma hedefi doğrultusunda büyüme yolculuğuna hız kesmeden devam edecek. Bunu, bugüne kadar olduğu gibi yine çalışanlarımızla, yine siz değerli iş ortaklarımızla birlikte başaracağız. Daha çok çalışan, daha fazla noktada mağazalar, daha yüksek cirolar, daha büyük karlılık, daha büyük verimlilik için Şaypa olarak biz kararlıyız. İnşallah bu hedeflere hep birlikte ulaşırız” dedi.

YIL SONU BÜYÜME HEDEFİ YÜZDE 13

Şaypa’nın vizyonu ve gelecek hedefleri başlığıyla bir sunum yapan Şaypa Ticari Operasyonlar Koordinatörü Can Özbay, 2016 yılının ilk yarı değerlendirmesini rakamlarla ortaya koydu. Şaypa’nın ticari hayatı boyunca birçok badireyi yara almadan atlatmış bir şirket olduğunu hatırlatan Özbay, tedarik zincirinden satın alma stratejilerine kadar birçok konuyu tedarikçi firmalar ile paylaştı. 

Özbay, son günlerde kulaktan kulağa dolaşan spekülatif haberlere itibar edilmemesi gerektiğini de vurgulayarak, şirketin oldukça güçlü bir ekonomik temele dayandığını dile getirdi. 2016 yılının ilk yarısını yüzde 12,8 büyüme ve 308,8 milyon TL ciro ile kapattıklarının altını çizen Özbay, “2016 yılının ikinci yarısında yüzde 13 büyüme ve 302,8 milyon TL ciro gerçekleştirip, yılı yaklaşık 611 milyon TL ciro ile kapamayı hedefliyoruz” diye konuştu.