Kaya, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Artan şikayetler neredeyse hemen her gün sosyal medyaya yansıyor…
Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden hastaların randevu alamama problemi büyüyor.
MHRS’den neden randevu alınamıyor sorusuna yanıt aranıyor.
Zira uzun süre randevu alamayan vatandaşlar şu ekonomik koşullarda mecburen özel hastane ve muayenehanelere mahkum kalıyor.
Bu durum devrim yaptık diye övünülen sağlık sisteminde yurt dışında bakın ne kadar pahalı denilen hizmetleri anlamsız kılıyor.
Zira ulaşılamayan hizmetin yurttaşa bir faydası bulunmuyor.
Sosyal medyadaki tepki mesajlarından biri dikkatimi çekti.
Bursa’da çocuğu için 1 sene boyunca kamuda görev yapan az sayıdaki diş hekimlerinden randevu alamayan baba mecburen özel muayenehanenin yolunu tutmuş.
Döviz kurundaki dalgalanmadan sonra özel diş sağlığı hizmetlerinin fiyatının hangi noktaya ulaştığını tahmin edersiniz…
Malzemelerinin neredeyse tamamı ithal.
Hayli yüksek fiyatlandırmalar söz konusu.
Parası olan bir şekilde işini halledebiliyor da…
Geçim sıkıntısı yaşayan vatandaş ne yapacak?
Yurt dışını örnek verenler, Türkiye’deki MHRS problemiyle ilgili hangi gerekçeyle sessizliği tercih ediyor?
Önlem alınmazsa söz konusu sıkıntı gelecekte büyüyecek.
Kamudan sağlık hizmeti almak daha da güçleşecek.
Yeni hekimlerin atanması uzun sürerken, mevcuttaki doktorların çalışma koşullarından ötürü kamudan ayrılışlarının hızlanması tehlikeli düzeye çoktan ulaştı.
Hekimlerin yurt dışına göçünün de arttığını hesaba katarsak sağlık sektörünün geleceği kamusal bağlamda pek parlak gözükmüyor.
Uzun süredir çeşitli eylemler gerçekleştiren doktorların yaşadığı sıkıntılara çözüm bulmak için yarın çok geç olabilir.
Hemen şimdi harekete geçilmeli.