Gürcan, mobilya sektörüne yönelik değerlendirmelerde bulundu. Tasarım ve mobilya kelimeleri yan yana denilince akla ilk gelen ülke olan İtalya’nın Avrupa Birliği (AB) yasalarının üreticiye getirdiği zorlamalar nedeniyle pazar kaybına başladığını ifade eden Gürcan, söz konusu ülkenin üretimdeki yerini Türkiye’ye bırakmaya başladığını belirtti.
Euro’daki artışın da lüks tüketiciyi İtalyan mobilyasından uzak tuttuğunu vurgulayan Gürcan, ‘’İtalyanların bir koltuk fiyatına, bizler iki tekli koltuk ve bir üçlü koltuktan oluşan mobilya takımı satabiliyoruz.
Bu bizim ihracattaki en büyük avantajımız. Son birkaç yıldır özellikle tasarıma ağırlık veren, İtalya’nın 8 ayda ürettiğini 3 ay gibi bir sürede üreten sektörümüz, dünyada özellikle lüks pazarda ‘Türk mobilyası’ algısını oluşturmaya başladı” dedi.
GÜCÜNE GÜÇ KATTI
Lüks mobilyanın birinci sınıf alıcıları Arapların, Rusların mobilyada artık Türkiye’yi tercih ettiğini dile getiren Gürcan, son 2 yılda mobilyada İtalyanların Körfez ve Rusya’daki hakimiyetini kırdıklarının altını çizdi.
Nuri Gürcan, ‘’Orta Doğu ülkeleri, Türki Cumhuriyetler, Ruslar ve hatta İtalyanlar dahi Türk mobilyasını tercih etmeye başladı. Sektörümüz, İtalyanların pazardaki boşluğunu iyi değerlendirip gücüne güç kattı.
Türk mobilyası 2023 yılına kadar İtalyan mobilyasının önüne geçecek ve dünyadaki popülaritesi katlanarak artacak. Bugün Çin’e dahi ihracat gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.
İTALYA’NIN İHRACATI DÜŞÜYOR
Gürcan, İtalya’nın Körfez ülkelerine ve Rusya’ya yaptığı mobilya ihracatının son 2 yıldır düştüğüne işaret ederek, şunları kaydetti: ‘’İtalya, Rusya’ya 2016 ‘da 142 milyon dolarlık mobilya ihraç ederken geçen yıl bu rakam 108 milyon dolara düşmüş.
Aynı şekilde Körfez ülkeleri olarak adlandırdığımız Katar, Suudi Arabistan, Irak, Kuveyt, İran ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne 2016’da 120 bin dolarlık mobilya ihraç ederken, 2017’de bu rakam 100 bin dolara gerilemiş. İtalya’nın bu pazarlarda 2018’de yüzde 10 daha kayıp yaşayacağını öngörüyoruz.
Türkiye ise 2016’da Rusya’ya 36 milyon dolarlık, 2017’de 40 milyon dolarlık ihracat yapmış ve önemli oranda mobilya satışını artırmış. Körfez ülkelerine ise 2016’da 810 milyon dolardan 2017’de 900 milyon dolara çıktı. 2018’de ise bu pazarlarda yaklaşık yüzde 30’luk büyüme bekliyoruz.”