Ramazanın yaz günlerine denk gelmesi nedeniyle daha fazla sayıda tüketici günlük alışverişlerinden toptan alışverişe, teknolojiden gıdaya ihtiyaçlarını internet üzerinden karşılamayı tercih etti.
E-ticarette firmalar tüketicinin ihtiyaçlarını karşılamak için yarışırken, şirketler ramazana özel hazırlanan koliler, hayata geçirilen kampanyalar, indirimler ve promosyonlarla tüketiciye çok sayıda seçenek sundu.
Şirketler de kumanya siparişlerini çoğunlukla internet üzerinden verdi. GittiGidiyor Ticari Direktörü Bülent Elçin, yaptığı açıklamada, ‘’Geçen sene ramazan ayındaki satışlara baktığımızda, bu dönemde yiyecek ürünlerinin satışında ortalama yüzde 51 artış yaşandığını söyleyebiliriz.
İçecek ürünlerinde ise bu dönemde yüzde 186 artış yaşandı. Ramazan alışverişlerinde her şehirden ve farklı kullanıcı segmentlerinden talep alıyoruz” dedi.
İSTANBUL İLK SIRADA
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Mutlu Erturan da, 2017 ve 2018 için yaptıkları ‘Ramazan Alışverişi’ karşılaştırmasında, alışverişin geçen seneye oranla 2,5 kat arttığının gözlemlendiğini söyledi.
Söz konusu ayda en çok alışveriş yapan illerin İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kocaeli, Antalya, Gaziantep, Hatay, Konya, Balıkesir ve Adana olduğunu vurgulayan Erturan, süpermarket, mutfak gereçleri, ev tekstili ve kitap kategorilerinde özel kampanyalar yaptıklarına dikkati çekti.
Migros Ticaret AŞ E-Ticaret İşbirimi Direktörü Rıza Gürler ise, ramazanın kendileri için çok hareketli geçtiğini dile getirerek, ‘’Mayıs ayında satışlarımızda bir sene önceye göre yüzde 50 oranında bir artış yaşadık” diye konuştu.