Bozgeyik, yaptığı açıklamada, şirketin, KEP alanında 2009 yılından itibaren çalışmalara başladığını anımsatarak, 3 Mayıs 2012’de Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcısı (KEPHS) olmak için başvurulan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından ilk KEPHS olarak yetkilendirildiğini anlattı.
Şirketin sağladığı KEP hizmetlerinden faydalanmak için internet üzerinden online başvuru yapılabileceği gibi Türkiye genelinde bin 8 PTT merkezinden ve 28 PTT şubesinden KEP başvurusu yapılabildiğini dile getiren Bozgeyik, ”PTTKEP altyapısı, standart KEP ve elektronik yazışma işlemlerini gerçekleştirilebileceği gibi diğer hizmet sağlayıcılardan farklı olarak tebligat yapan kurum ve kuruluşlar için elektronik tebligat çıkarma konusunda kanunla yetkilendirilmiş tek hizmet sağlayıcısı konumundadır” diye konuştu.
GÜVENLİ BİR SİSTEM
Bozgeyik, KEP’in resmi yazışmaların elektronik ortamda mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde yapılmasına imkan sağlayan bir sistem olduğunu belirterek, ”Kullanıcılara genel e-posta hizmetlerine ilave olarak, e-postaların ilgili kişiye gönderilip gönderilmediği, gönderilmişse ulaşıp ulaşmadığı, gönderilen e-postaya erişilip erişilmediği, e-postanın iletilme zamanını tespit edecek, içeriğin değişmediğini garanti edecek, hukuken geçerli delil seti oluşturacak şekilde muhafaza edecek sistemdir. KEP işlemlerin elektronik ortamda yapılmasından dolayı zaman kazancı, kağıt arşiv kazancı, resmi ve ticari işlemlerin hızlı yapılaması, ticari faaliyetlerin verimli yürütülmesi, çevrenin korunması gibi avantajlar da sağlanmaktadır” ifadesini kullandı.
İŞLETME MALİYETLERİ AZALACAK
Cumhurbaşkanlığı ve Dışişleri Bakanlığı arasında yapılan test çalışmaları tamamlanarak iki kurum arasındaki yazışmaların PTT’nin KEP altyapısı kullanılarak gerçek ortamda yapıldığına dikkati çeken Bozgeyik, şöyle konuştu: ”KEP altyapısı kullanılarak yazışmaların elektronik ortamda yürütülmesini sağlayacak olan e-yazışma projesi ile kurumlar arası yazışmalarda gecikmeler ortadan kalkacak, bürokrasi daha da hızlanacak, vatandaşa sunulan hizmet kalitesini artacak, kağıt israfı önlenecek, farklı teknolojilerin tek platformda haberleşmeleri sağlanacak, güvenli elektronik belge iletimi gerçekleşecek, işletme maliyetleri azalacak. e-Yazışma kapsamında, kurumların web servis ile PTTKEP sistemine entegrasyon sağlamaları gerekmektedir. Entegrasyonda kullanılacak web servis ve API, PTT tarafından ücretsiz olarak verilmektedir. Günümüzde 197 Kurum ve kuruluşa ücretsiz entegrasyonu sağlandı.”
Bozgeyik, bugün itibarıyla gerçek ve tüzel kişiler için kullanılan 150 binden fazla KEP adresinin yüzde 62’sinden fazlasının PTTKEP altyapısını kullanarak çalıştığına işaret etti.