Olay Gazetesi Bursa

Perakende cirosu yüzde 24 arttı

(TAMPF) ile Nielsen tarafından hazırlanan ‘TAMPF-Nielsen Perakende Endeksi Mart 2019' verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde perakende sektörünün enflasyondan arındırılmamış toplam cirosu yüzde 24 arttı.

Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) ile Nielsen tarafından hazırlanan ‘TAMPF-Nielsen Perakende Endeksi Mart 2019′ verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde perakende sektörünün enflasyondan arındırılmamış toplam cirosu yüzde 24 arttı.

Yılın ilk 3 ayında 2018’in aynı dönemine göre sektörün metrekare başına ciro değişiminde yüzde 19 artış gerçekleşti. Perakende sektöründe satış alanının metrekare değişiminde de yüzde 4 artış kaydedildi. TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, yaptığı açıklama, ‘’Büyümenin yüzde 4’lük kısmı yeni mağaza açılışlarından gelirken, yüzde 19’luk kısmı metrekare başına ciro büyümesine işaret ediyor.

Büyüme, enflasyona yakın gerçeklemiş görünmekle beraber gıda dışı büyüme, mağaza açılışları düşüldükten sonra enflasyonun bir parça altında kaldı.

Gıda büyümesi ise gıda enflasyonunun altında realize oldu. TÜİK perakende endeksi ile mukayese ettiğimizde modern perakendenin sektörde büyümeye bu çeyrekte de liderlik ettiğini görüyoruz. İkinci ve üçüncü çeyrek sonuçlarının ekonomik aktivite açısından çok daha belirleyici olacağını, Tüketici Güven Endeksi gelişiminin bu sonuçlara etki edeceğini öngörüyoruz” dedi.