Sabuncu, paritenin 2014 yılına göre bir miktar gerileyeceğini ve buradan kayıp yaşanacağını tahmin ettiklerini ancak beklentilerin çok üzerinde bir düşüş olduğunu belirtti.
Bu durumun sadece otomotiv dış satımını değil, Türkiye’nin toplam ihracatını da olumsuz etkilediğine vurgu yapan Sabuncu, otomotivdeki 8 aylık parite kaynaklı kaybın bazı sektörlerin yıllık ihracatının üzerinde olduğuna dikkat çekti.
Sabuncu, “İhracatının ortalama olarak yüzde 85’ini Euro cinsinden gerçekleştiren otomotiv sektörü pariteden en fazla etkilenen sektörlerin başında geldi” dedi.
ÇOK BÜYÜK BİR KAYIP
Sabuncu, 2015 verilerini parite kaynaklı yaşanan ihracat kaybı doğrultusunda değerlendirmek ve okumak gerektiğini dile getirdi. Sabuncu, “Buna göre otomotiv ihracatımız Ocak-Ağustos 2015 döneminde gerileyerek 13,5 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir. Bu dönemde parite kaynaklı ihracat kaybımız 2,1 milyar doları bulmuştur. Bu pek çok sektörün yıllık ihracatının üzerinde bir rakamdır ve çok büyük bir kayıptır” diye konuştu.
Otomotivin pariteden en çok etkilenen sektörlerin başında geldiğinin altını çizen OİB Başkanı Sabuncu, parite kaynaklı kaybın 2,1 milyar doları bulduğunu belirtti.
YILSONUNDA AZALACAK
Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) açıklamasına göre, Türkiye’nin toplam ihracatında parite kaynaklı kaybın ocak-ağustos döneminde 9 milyar dolara ulaştığını belirten Sabuncu, bunun yaklaşık 2,1 milyar dolarının tek başına otomotiv sektöründe kaydedildiğini söyledi. Sabuncu, “Parite geçen yıl ile aynı seyretseydi otomotiv ihracatımız ocak-ağustos döneminde 15,6 milyar dolara ulaşacak ve yüzde 4 artış gösterecekti. Özellikle yılın son çeyreğinde paritenin geçen yıla göre dengeleneceğini ve parite kaynaklı kayıpların azalacağını söyleyebiliyoruz” dedi.