Otomotiv Distribütörleri Derneği ve TÜİK verilerine göre, 2014’te 587 bin 331 sıfır otomobil satışı gerçekleşti. Önceki yıla oranla yüzde 10 azalan satışlarda tercihler de değişti. Geçmiş yıllarda motorinin benzine göre ucuz olması ve yakıt tüketimi açısından daha çok tercih edilen dizel motorlu otomobillere geçtiğimiz yıl ilgi azaldı.
2013’te 388 bin 337 dizel otomobil satılırken, 2014’te bu sayı yüzde 7 düşüşle 361 bin 209 oldu. Satılan dizel otomobillerde üst, orta üst, orta ve küçük segmentli dizel otomobil satışları da önceki yıla göre yüzde 21 azaldı. Ultra lüks tabir edilen F segment dizel otomobillerin satışı ise yüzde 27,27 arttı.
Otomatikte artış
Fazla yakıt harcadığı ve yeterli performans gösteremediği nedeniyle daha az tercih edilen otomatik vitesli otomobillerin satışı 2014 yılında artış gösterdi.
2013’te 256 bin 445 otomatik vitesli otomobil satılırken geçen yıl aynı özellikte 268 bin 851 adet otomobil alıcı buldu. Otomatik vites araçlar en fazla ultra lüks segmentte tercih edildi.
Küçük hacimli önde
Sıfır otomobil alanların motor hacim tercihlerine bakıldığında ise 1600 santimetreküp ve daha düşük silindir hacimli otomobiller öne çıktı. Satılan otomobillerin yüzde 95’inde tüketici, küçük silindir hacimli otomobilleri tercih ederken yüzde 3,84’ü 1601- 2000, yüzde 0,98’i ise 2000 santimetreküp üzeri silindir hacimli otomobil aldı.
Yüzde 63’ü beyaz
TÜİK verilerine göre, geçen yıl kasım ayı sonunda trafiğe kayıtlı 9 milyon 806 bin 661 otomobilin yüzde 41,3’ü LPG’li. Diğer otomobillerin yüzde 29,2’si benzinli, yüzde 29’u dizel.
Renk seçiminde beyaz, ilk sırada yer aldı. Söz konusu dönemde trafiğe kaydı yapılan 527 bin 313 otomobilin yüzde 63’ü beyaz, yüzde 16,7’si gri, yüzde 9,3’ü siyah, yüzde 4,8’i kırmızı.