Türkiye Organ Nakli Vakfı Başkanı Dr. Eyüp Kahveci, organ bağışında farkındalığın artırılabilmesi için biri “organ bağışı ve din”, diğeri “organ bağışı ve ölüm” olmak üzere 2 kamu spotunun televizyon kanallarında yayımlanacağını bildirdi.
Kahveci, 3-9 Kasım Organ Bağışı Haftası dolayısıyla yaptığı yazılı açıklamada, organ bağışının bir başkası için yaşama şansı anlamına geldiğini belirtti.
Organ bağışı konusunda toplumsal farkındalığın artırılması gerektiğini vurgulayan Kahveci, olumlu algının bağış oranlarını artırdığını vurguladı. Kahveci, şunları kaydetti:
“Avrupa’da ölen insanların aileleri ile yapılan görüşmelerde, organ bağışlama oranı ortalama yüzde 75 civarında iken, ülkemizde bu oran yüzde 23’tür. Organ bağışı sadece tıbbi bir konu değil, aynı zamanda toplumsal, dini ve hukuki yönleri de son derece sofistike bir olgu olarak toplumumuzda sorunlar listesinde yerini korumaktadır. Bu noktadan baktığımızda, organ bağışı farkındalığının arttırılması, toplumun tüm kesimlerinin dahil olması ile mümkündür. Özellikle de siyasetçiler, sanatçılar, sporcular ve aydın insanlar gibi rol modellerin bir adım öne çıkarak organ bağışı konusunda vereceği mesajlar, toplumsal farkındalık açısından son derece önemlidir.
Her iki filmin de bu ay içerisinde TV kanallarında zorunlu yayın kapsamında gösterime girmesinin beklendiğini bildiren Kahveci, vakfın organ bağışı haftası münasebetiyle 10 ilde 500 billboard ile açık hava mecrasında “Hayat Devam Etsin” sloganı ile organ bağışında farkındalık oluşturmaya çalıştığını da belirtti.