Olay Gazetesi Bursa

Okulların yol haritaları olacak

Okullara kendilerini düzeltebilmeleri için yıllık yol haritası vereceklerini kaydeden Bakan Selçuk, 'Her okul, yol haritasına göre gelişme planını takip edecek' dedi.

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Okul Profili Değerlendirme Çalışması’na ilişkin, ‘Okula ‘sen şu ölçütlerde çok iyisin, şu ölçütlerde de daha geridesin. Bunu düzeltebilmen için sana bir yıllık yol haritası veriyoruz’ diyeceğiz. Her okul, yol haritasına göre gelişme planını takip edecek. Bir yılın sonunda da hangi okul başarmış, hangisi başaramamış bakacağız ve duruma göre önlemlerimizi alacağız’ dedi. 

Bakan Selçuk, ‘Ziya Öğretmen ile Eğitim Buluşmaları’ kapsamında Haymana ilçesinde görev yapan öğretmenlerle bir araya geldi. Ağrı’dan Antalya’ya, Rize’den İzmir’e, Tokat’tan Tunceli’ye 30’un üzerinde ilde gerçekleşen buluşmaların önemi ve eğitimde hayata geçirilecek yeni çalışmalara ilişkin açıklamalarda bulunan Selçuk, ‘Eğitim sisteminde bir şeyi yeşertme talebimiz var, bu mutfaktan, sahadan olacak. Öğretmenlerimizin gönülden katılımıyla, desteğiyle, okul müdürlerimizin liderliğiyle başaracağız’ diye konuştu.

MR’INI ÇEKECEĞİZ…

Ziya Selçuk, pilot uygulamaları başlayan Okul Profili Değerlendirme Çalışması’na yönelik, bir okula ‘başarılı okul’ denilebilmesi için bilimsel olarak hangi ölçütlerin gerektiği, bu ölçütlerin ulusal ve uluslararası geçerliliğinin ne olduğunun bilinmesinin önemine işaret etti. ‘Her müdür kendisine göre, subjektif olarak bir okulun başarılı olup olmadığı konusunda yargılarda bulunabilir ya da bu kişiye göre değişebilir. Ama bunun bilimsel ve uluslararası ölçütleri olmalı’ diyen Selçuk, çalışmayla, bir okulun özellikleri bakımından yeterli düzeyde olup olmadığına karar verirken 4 ana grupta, ortalama 50 kadar parametrede MR’ını çekeceklerini kaydetti. 

ÖNLEMLERİ ALACAĞIZ…

Bunun ardından okula geri bildirim vereceklerini anlatan Bakan Selçuk, ‘Okula ‘sen şu ölçütlerde çok iyisin, şu ölçütlerde de daha geridesin. Bunu düzeltebilmen için sana bir yıllık yol haritası veriyoruz’ diyeceğiz. Bu bir yılın içerisinde Milli Eğitim Bakanlığı, üniversiteler, finansman, hizmet içi eğitim açısından nasıl destek olunacak, bütün bu destek birimleri ve fırsatlarının organizasyonunu kurduk. Bu organizasyon da il düzeyinde çalışacak. Her bir okul yol haritasına göre gelişme planını takip edecek. Bir yılın sonunda da hangi okul başarmış hangisi başaramamış bakacağız ve duruma göre önlemlerimizi alacağız’  değerlendirmesini yaptı.

OKULLARIN İHTİYAÇLARI…

Okulun her türlü ihtiyacının bu parametrelere göre düzenleneceğini bildiren Selçuk, ‘Bu konuda doğrudan doğruya velilere birinci sene okulun ‘MR’ı şudur, yol haritası budur’ demeyeceğiz. Okullar belirli bir yetkinliğe ulaşmadıkça okulların karşılaştırılması doğru değil. Çünkü imkanları çok eşitsiz. İlerleyen yıllarda ise kısmi olarak velilere açılacak’ diye konuştu.

Ders sayısı azaltılırsa öğretmenlerin durumu

Liselerde ders sayılarının azaltılmasının ‘öğretmenleri mağdur edebileceği’ iddialarına da değinen Bakan Selçuk, şunları kaydetti:

‘Ortaöğretimdeki ders çeşitliliğinin azaltılması ile ilgili çalışmayı birkaç hafta içerisinde kamuoyuyla paylaşacağız. Fakat genel ilke olarak hiçbir öğretmenimizin açıkta kalması ya da norm kadro sorunu yaşaması, belirli birtakım gerekçeler nedeniyle öğretmenlerimizin derslerinin ellerinden alınması asla söz konusu olmayacak. Burada sadece ders sayısının çocukların ihtiyacına göre yeniden yapılandırılması ile ilgili bir çalışma var.

Bu sadece ders sayısıyla ilgili değil, ortaöğretimin yeniden yapılandırılması ve ortaöğretimde kalitenin yükseltilmesiyle ilgili bir çalışma.

Yoksa bu ne bir dershane ne sadece ders sayısıyla ilgili bir çalışma. Bu, ortaöğretime bakış açımızın yeniden yapılandırılmasıyla ilgili. Gelişmiş ülkelerde ortaöğretimde 5,6,7 ders varken, bizde 16, 17 ders var. Bunun getirdiği yüzeysellikten kurtulmayı hedefleyen bir çalışma bu. Öğretmenlerimizin herhangi bir sıkıntıya girmesi söz konusu değil. Bizim belirli alanlarda özellikle daha fazla öğretmen ihtiyacımız var.’