Olay Gazetesi Bursa

Okullara `izleme ölçütleri` getiriliyor

Milli Eğitim Bakanı Avcı`nın talimatıyla okullar, öğrencilerinin eğitim-öğretim başarıları, okula devam durumları gibi kriterler çerçevesinde tüm yönleriyle izlenecek.

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın talimatıyla okullara izleme ölçütleri getirilmesi için çalışma başlatıldı.
 
Okullar, öğrencilerinin sınıf içerisinde ve merkezi sınavlarda ortaya koyduğu eğitim-öğretim başarıları, okula devam durumları gibi kriterler çerçevesinde tüm yönleriyle izlemeye ve değerlendirmeye alınacak. Zayıf yönleri tespit edilen okullar için uygun tedbirler geliştirilecek.
 
MEB Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinden alınan bilgiye göre, Bakanlık, Türkiye genelindeki tüm okullara yönelik “İzleme ve Değerlendirme” programının yürütülmesi için hazırlıklarını sürdürüyor.
 
Okulların objektif kriterlere göre izleme ve değerlendirmeye alınması için bir süre önce tüm genel müdürlükler bünyesinde “İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlıkları” kuruldu.
 
Bu birimler, MEB tarafından üst politika belgelerinde konulan hedeflere ne kadar yaklaşıldığını ölçme görevini yürütecekler.
 
Bu kapsamda, Türkiye genelinde tüm il milli eğitim ve ilçe milli eğitim müdürlükleri ile okullarda objektif kriterler doğrultusunda ölçümler yapılacak. Bu ölçümlere göre, ulusal düzeyde izleme ve değerlendirme sistemleri geliştirilecek. Bu kapsamda beklenen sonuçlar ve verimlilik artışı için düzenli değerlendirmeler yapılacak, potansiyel eksiklikler erken tespit edilecek.
 
Bakanlığın çalışmasına göre, yapılacak değerlendirmeler sonucunda okulların kalitesini ortaya koymak amacıyla başarı kriterleri belirlenecek. Bakanlığın yaptığı son değerlendirmede, okullar öğrencilerinin okula devam durumları, okul terk oranları, okul öğrencilerinin sınıf içinde ve merkezi sınavlarda ortaya koyduğu eğitim öğretim başarıları, okullarda yaşanan adli olaylar, okulun güvenliği, okulda verilen eğitim, okul temizliği, altyapı gelişmişliği, okulun rekabet gücü, projelerdeki başarısı gibi kriterler çerçevesinde değerlendirmeye alınacak.
 
Daha sonra okulların analizleri yapılacak. Zayıf yönleri tespit edilen okullar için uygun tedbirler geliştirilecek. Okulun güçlü yönleri ise daha da geliştirilecek. Bütün bu çalışmalar, öğretmenler ve okul yöneticileriyle birlikte yapılacak.