Olay Gazetesi Bursa

Nitelikli konut algısını yükseltiyor: Atış Yapı

İnşaat ve yapı sektörünün en genç ama bir o kadar da dinamik markalarından biri Atış Yapı... Gayrimenkul geliştirmede ciddi mesafe kat eden şirket, yatırımcı memnuniyeti ve güven endeksinde de ilk sıralarda yer alıyor.

Önümüzdeki iki yılda 1.000’den fazla yaşam alanı üretmeyi planlayan Atış Yapı, marka değeriyle de sektörün ilk 5’i içinde olmayı hedefliyor. Şirketin dününü ve geleceğini Atış Yapı Genel Müdürü Ahmet Atış anlattı. 

 Bir projeye başlarken mimari süreçten imalat safhalarına kadar son derece titiz bir planlama yapıyoruz. Söz verdiklerimizden fazlasını sunmak, erken anahtar teslimi yapmak, bir şirket geleneği haline geldi.

Atış Yapı’yı büyük karma projeler de yöneten, önce bölgesinde sonra ülke genelinde en saygın markalar arasında görmek istiyoruz. Bu konuda kararlılığımız tam.

Şirketimiz her şeyden önce bilgiye büyük önem veren bir mantaliteye sahip. Mimari, mühendislik ve pazarlama noktalarında bölgemizin en prestijli, en başarılı danışmanlık firmaları ve ofisleriyle çalışıyoruz

 

Emlak ve gayrimenkul sektörünün güvenirlilik katsayısı en yüksek markalarından biri Atış Yapı, öyle ki; pek çok projede daha başlangıç aşamasında ciddi talep oluşturuyor. Çok genç bir marka olmanıza rağmen nasıl başardınız? 

Bu hedef kitlenize, müşterilerinize; ne vaat edip, neleri yaptığınızla doğrudan ilgili. İnşaat sektöründe taahhütte bulunduğunuz zaman aralıklarında teslim koşullarını sağlayabilmek de çok önem taşıyor. Evet, genç bir markayız, konut sektörüne 2006 yılında girdik. Bir projeye başlarken mimari süreçten, imalat safhalarına kadar son derece titiz bir planlama yapıyoruz. Konutlarımızda, söz verdiklerimizden fazlasını sunmak, ilan ettiğimiz tarihten; en az bir ay önce anahtar teslimi yapmak, bir şirket geleneği haline geldi. Sanıyorum, markamızın bu konudaki ilkeli yaklaşımları güven katsayımıza olumlu bir etki yaptı. 

Genç bir marka olmanıza karşın ürettiğiniz konut sayısı dikkat çekici rakamlarda. Nasıl başladı Atış Yapı’nın marka yolculuğu? 

Şirketin temellerini halen yönetim kurulu başkanımız olan Hüsamettin Atış attı. Önce Ertuğrulkent’te tek blok; 16 daireli bir apartman, peşi sıra yine  Ertuğrulkent’te 14 blok 90 daire, 36 ticari üniteli bir proje ile devam ettik. Bu arada 10 fabrika binası, 3 villa projesi, 15 konut, 4 de ticari alan üretimi yaptık. İnşaat kalitemize, imalat titizliğimize daha ilk günden itibaren hep güveniyorduk. Belki de şansımız, ilk projelerimizin lokasyonlarında öne çıkması ve buradan daire alan yatırımcılarımızın memnuniyetini kulaktan kulağa paylaşması; bize olan güveni, bizim de kendimize olan güvenimizi artırdı. Bu arada şirketin kurumsallaşmasına yönelik, iş geliştirme süreçleri de başlamıştı. Üniversite eğitimi sonrası şirketin genel müdürlüğünü ben temsil etmeye başladım. Öte yandan tek blokluk projeler yerine, mimari konsepti, yaşam ihtiyaçlarına dönük proje planlamaları olan konutlar inşa etmeye başlamıştık.  

Gayrimenkul geliştirme süreçlerinin tamamını uygulayan bir marka Atış Yapı, bir projeye başlarken nasıl bir süreç izliyorsunuz? 

l Şirketimiz her şeyden önce bilgiye büyük önem veren bir mantaliteye sahip. Mimari, mühendislik ve pazarlama noktalarında bölgemizin en prestijli, en başarılı danışmanlık firmaları ve ofisleriyle çalışıyoruz. Proje geliştireceğimiz noktanın lokasyonunda, yaşam biçimlerine, hedef kitle taleplerine göre önce bir konsept oluşturuluyor. Sonra bu konseptin içinde farklı kat planları geliştiriliyor. Hedef kitle beklentilerine göre otopark, sosyal tesis çeşitliliği en çok önem verdiğimiz hususlar. Şirketimizin bu alanda ne geliştirmek istediğinden önce danışmanlık şirketimizin hazırladığı rapor referansımız. Elbette, kâr etmek her şirketin temel hedefi. Fakat Atış Yapı yüksek kâr beklentisini müşteri mutluluğu üzerine kuran bir marka. Önce yatırımcımız doğru bir yatırıma ortak olmalı. 

Son yıllarda konut üretiminin ağırlıklı merkezlerinden biri haline gelen Yunuseli’de  imzanızı attığınız projeler için ilginç bir yorum var. “Bu projeleri Özlüce Ertuğrulkent’te yapsalar, 400-450 bin lira bandında müşteri bulabilecek kadar iddialı yaşam alanları” deniliyor. Beklentiyi yükseltmek de bir maliyet değil mi?

Atış Yapı’nın şirket felsefesine göre bir maliyet değil, geleceğe yapılan bir yatırım. Belirttiğiniz yorumlar, markamıza güven duyan yatırımcılarımızın teveccühü. Ayrıca bizim de sorumluluğumuz. Sahip olduğunuz konutun her anlamda mutluluk kaynağı olması, ailenin tüm bireylerinin ihtiyaçlarını karşılaması bence çok değerli. Mimari planlama süreçlerimizin bir parçası da iç mimaride bütünsel iç mimari konsepti ile oluşturmak. Yani bir projeye başlarken, bir yaşam alanının içinde ıslak zeminlerden, kapılara, mutfaklara kadar, yapının tefrişinde birbiriyle uyumlu ürünler iç mimarlarımız tarafından belirleniyor. Malzeme kalitesinde de çok hassas olduğumuzu belirtmeye gerek duymuyorum. Birinci sınıf olmayan bir markayı, ürünü konutlarımızda göremezsiniz. Hem yatırımcılarımızın beklentisini yükseltmek bizi de dinamik tutuyor. Her yeni projemizde, bir öncekini aşma gayretindeyiz. 

Yunuseli, Atış Yapı için de stratejik bir bölge değil mi? Mevcut projelerinizin çok önemli bir bölümü burada yanılmıyorsak? 

l Aynı anda orta ve büyük hacimli 3-4 projenin şantiyesini yönetmek, şirket içinde gerçekleştirdiğimiz kurumsallaşma, iş yönetim planlamalarıyla mümkün hale geldi. Haklısınız, Haziran 2016’da teslimini yapacağımız 6 blok, 84 konut, 4 ticari alanı bulunan Sapphire Yunuseli, Haziran 2016’da teslimini yapacağımız 6 blok, 72 konut ve cadde mağazası olarak planlanan 33 ticari üniteden oluşan Centrum Yunuseli, bu bölgede yer alıyor. Bu projeler sosyal alanlarıyla da özellikli projeler. Yüzme havuzları, otopark ve çocuk oyun alanları, özel peyzaj düzenlemeleri, yürüyüş yolları, fitness center gibi sosyal alanlara sahip. Ocak 2016’da teslim edeceğimiz, cadde mağazası konseptinde hizmet verecek 10 ticari ünite, 2 blok 24 konuttan oluşan Hill House, Mart 2017’de teslim edilecek 4 blok 56 konut, 8 ticari üniteden oluşan Yunucity de yine Yunuseli’nde. Bu son projemizi de titiz bir süreçle planladık. Farklı yaşam ihtiyaçlarına dönük sosyal tesis seçenekleri, yüzme havuzu ve otopark gibi üniteleri bulunuyor. 

Farklı bölgelerde, hedeflenen başka projeler de var mı? 

2 yıl içinde 550 yaşam alanı üreteceğimiz bir proje daha başlayacak. Bu bugüne kadar Atış Yapı’nın imzasını attığı en büyük hacimli proje olacak. Hatta büyük hacimli bir mahalle inşa edeceğiz de diyebilirim.

İnşaat sektöründe ekonomik göstergelere bağlı daralma yaşandığı ifade ediliyor. Sizce sektörün en temel sorunu nedir?

l Pek çok sorun var. Muhatapları ve kaynağı farklı çok sayıda problem var. Fakat bence en temel sorun şeffaflık. Yatırımcıya karşı net olmamak, vaat edilenleri gerçekleştirmemek, müşteri beklentilerini görmezden gelmek sorunların diğerleri. Yatırımcıların, konut sahibi olmalarını kolaylaştıracak, sürdürülebilir finansman ve ödeme planları da oluşturulmuyor. Burada yatırımcıdan kaynaklanan sıkıntılar da bulunuyor. Örneğin fiyata odaklı, konut seçimi yapmak, “param bu kadardı, bununla da bunu alabildim” demek doğru değil. Bir kıyafeti bile satın alırken sorgulayan müşteri, çoğu zaman ev aldığı şirketin referanslarını sorgulamıyor. Haliyle mağduriyetler de yaşanabiliyor. Artık, “yap,sat” devri kapandı. Örneğin Atış Yapı, oluşturduğu konut garanti sistemiyle, konut sahiplerine 2 yıl boyunca yaşayabilecekleri her sorun karşısında çözüm üretmeyi, servis hizmeti sunmayı taahhüt ediyor. 

Gayrimenkul geliştirme ve konut planlama sizce önümüzdeki yıllarda, yatırımcıların daha çok hassasiyet gösterdikleri konular mı olacak? 

Kesinlikle. Hatta bugün bile bilinçli yatırımcı bu noktaları sorguluyor. Bir projeye değer katan çok parametre var. Aldığınız bir ev hayatınıza bir değer katmıyorsa, prim yapmıyorsa ne kıymeti var. Bakın 1+1, 2+1, 3+1 kat planları oluşturabilirsiniz. Ama kat planı dediğiniz alan yapılandırması, dört duvardan ibaret değildir. Her santimetrekaresinin kullanılabilir olması, daire içinde kör alanların bulunmaması gerekiyor. Bu da bilimsel teknik bir planlama gerektiriyor. Bir de sahip olduğunuz yapı, bulunduğu bölgeye de değer katmalı.     

Çarklar 2016’da da dönecek

2016’dan beklentileriniz nedir? 

Hiç karamsar olmaya lüzum yok. Dinamik bir yıl olacağını düşünüyorum. İyi çalışır, iyi planlarsak hepimiz için verimli bir yıl olacak. Bence 2016’da kâr beklentilerini yeniden gözden geçirerek, piyasayı canlı ve dinamik kılacak stratejiler oluşturmalıyız. Üretim hızımızı, istihdam potansiyelimizi korumalı, üretmeye ve yeni oyun kuralıyla satış hedefleri planlamalıyız. Çarklar durmadan dönmeli. 

Nilüfer’de büyük kentsel dönüşüm projesi yapacağız

Nilüfer’de başladığınız için sormadan olmaz, kentin batı yakasında yeni proje üretmeyecek misiniz? 

Aksine, önümüzdeki 2-3 yıl içinde en çok proje geliştireceğimiz bölgelerin ilk sırasında yer alıyor. Çok kısa bir zaman aralığında epeydir beklettiğimiz Taç Mahal Projesi’nin satış ve pazarlama sürecine geçeceğiz. Mart 2016’da pazarlaması başlayacak. Halen, Nilüfer genelinde ve Mudanya’da arazi yatırımları tamamlanan 5-6 lokasyonda yeni projeler oluşturacağız. Bu bölgede de konut algısını değiştirmeyi hedefliyoruz. Çevreci yapı, akıllı daire konseptini öne çıkaracağımız yeni projelerimiz var. Nilüfer’de, büyük hacimli bir kentsel dönüşüm projesi de yöneteceğiz. 

Adımlarımızı geleceğe atıyoruz

Atış Yapı’yı önümüzdeki 10 yılda nerede görmek istiyorsunuz? 

Tüm yapılanmamızı gelecek üzerine kurguluyoruz. Şirketimizde mimari ve mühendislik alanında kariyer yapmış ekip arkadaşı sayısı her geçen yıl artıyor. Yine kurumsallaşmamızın bir uzantısı olarak yetkiyi; liyakat ve bilgi sahiplerine, profesyonellere emanet etme hareketini başlattık. Atış Yapı’yı büyük karma projeler de yöneten, önce bölgesinde sonra ülke genelinde en saygın markalar arasında görmek istiyoruz. Bu konuda kararlılığımız tam. Atış Yapı, marka değeriyle güvenirlilik sıralamalarında ilk 5’in içinde yer alacak. Bir projeyi oluştururken, pek çok detayı teknik ve bilimsel raporlarla, danışmanlarımızla şekillendiriyoruz. Finansman tarafı da önem verdiğimiz hususlar arasında. Sürdürülebilir projeler de olmak Atış Yapı’nın en temel vizyonlarından.