Son 20 yıl içinde üçüncü defa skandal ile karşı karşıya kalan Mitsubishi’nin satın alınmasının Çin dışında Asya pazarlarına girmekte zorlanan Nissan’ın işine yarayabileceği belirtiliyor. Mitsubishi’nin otomobilleri Tayland ve Filipinler gibi pazarlarda çok ilgi görüyor. Mitsubishi geçen ay Japonya pazarı için ürettiği en az dört arabanın yakıt tüketim değerlerini usulsüz şekilde olduğundan daha düşük gösterdiğini kabul etti. Bununla birlikte şirketin piyasa değeri 3 milyar dolar düşerken, pazar payı gerileyen markanın itibarı da darbe aldı.
NİSSAN’IN % 43’Ü RENAULT’NUN
Konuya ilişkin yapılan açıklamaya göre iki şirket Mitsubishi’nin ‘güveni tekrar kazanması’ için çaba harcayacak. Mitsubishi Motors, Nissan adına önceki günkü kapanış fiyatına yüzde 5,3 iskonto anlamına gelen 2,18 milyar dolar değerinde yeni hisse çıkartacak. Nissan böylece Mitsubishi sermayesinde Japon yasalarına göre kontrol hakkı veren üçte bir paya sahip olacak. Mitsubishi’de yüzde 34 pay alan Nissan’ın yüzde 43,4’ünün sahibi ise Fransız otomobil üreticisi Renault. Üç markanın satışları birlikte alındığında toplam yıllık 9,3 milyon adet ile Toyota ve Volkswagen’in ardından üçüncü sırada yer alıyor.