Olay Gazetesi Bursa

Mobilya sektöründe 177 ülkeye ihracat

İstanbul Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği tarafından İnegöllü mobilyacılara yönelik eğitim semineri düzenlendi.

ABDULLAH TANIŞ

İnegöl Organize Sanayi Bölgesi Başkanlığı’nın ev sahipliğinde OSB çok amaçlı salonunda gerçekleştirilen seminerde İnegöllü mobilyacılara ‘şahıs şirketlerinin tüzel kişiliğe dönüşümünde fırsatlar ve yükümlülükler’ ve ‘Çıldıran bütçe yönetimi’ konularında bilgiler verildi.

Seminere MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, OSB Başkanı Zeki Şahin, İMOS Başkanı Yavuz Uğurdağ, Mobilyacılar Odası Başkanı Özcan Ayhan, MOBİLİYUM AVM Başkanı Timur Han ve mobilyacılar katıldı. Seminer öncesi konuşan MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, “İşletmelerimizin ölçek sorunu var, kurumsal düşünce sorunu var.

O zaman yaygınlaşmamız lazım. 2017 yılında mobilya sektörü olarak 177 ülkeye mal satarak Türkiye’nin en büyük mal dağıtan organizasyonu olduk. Ölçek sorunu olmayan 36 bin KOBİ’miz var. Bu KOBİ’ler Türkiye’deki her sektörde olduğu gibi mobilyada da ihracatın, istihdamın lokomotifidir. Bunları harekete geçirirsek katlı büyüyeceğiz.

Ama bunları da pozitif enerjiyle birbirine bağlamak ve kazan-kazan formülüyle bağlanıp kardeşlik platformu içinden büyütmek zorundayız. Rekabet olacak. 36 bin mobilya üreticisi var, hepimiz birbirimize benziyoruz. Dünyaya açıldığımızda işbirliği yapmak zorundayız. En büyüğümüz bile Japonya’ya mal gönderemez ama birlik olduğumuzda her yere mal gönderebiliriz. İnegöl’deki firmaların en büyük sorunları nedir diye baktık. Ekonomi Bakanlığı teşviklerini bilmiyoruz” dedi.

KATMA DEĞERLİ İHRACAT…

Ticaretteki başarıyı bambu ağacına benzeten Güleç, “Bambu ağacı 5 yıl boyunca yeraltına doğru büyür, 5 yıl sonunda yarım metre toprak üzerine uzar. Daha sonrasında kısa sürede 27 metre uzunluğa ulaşır. Bambu ağacı 5 yıllık bir emekle çıkıyor. Kurum dediğimiz hadise de budur.

Önce kurumlarımızı besleyeceğiz. Kurumumuz sağlam olduğu zaman çok kısa sürede dünyadaki büyük tüccarlardan daha katma değerli ürün yaparız. Bu sene ihracatın hedef yılı. Ülkeye de bir borcumuz var. İhracatı yalnız kendimiz için değil, ülke için de yapıyoruz. Türk kobilerinin insan kaynağı sermayesini, tasarım gücünü bir araya getirerek katma değerli ihracatı yönelmesi lazım” değerlendirmesinde bulundu.