Dünyanın en büyük zeytin üreticilerinden Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik), siyah zeytin ve ezmesinden oluşan 25 ürün yelpazesinin bulunduğu ‘MB’ markasının dağıtım ve pazarlanması için Koç Grubu bünyesindeki Düzey Pazarlama AŞ ile anlaştı.
Marmarabirlik’ten yapılan yazılı açıklamaya göre, birliğin öncelikle iç piyasadaki dağıtım ve satış ağını artırmak amacıyla geliştirdiği ‘MB’ markalı ürünün dağıtımı ve pazarlama ağında yürütülen uzun süreli çalışmalar, imzalanan iş birliği protokolüyle sonuçlandı. Birlik, yeni ürünü olan MB markasını raflarda tüketici ile buluşturma görevini, Türkiye’nin en büyük pazarlama, satış ve dağıtım şirketlerinden biri olan Koç Grubu bünyesindeki Düzey Pazarlama AŞ’ye teslim etti.
YENİ YILDAN İTİBAREN
İstanbul’da bir otelde düzenlenen törende, iş birliğini içeren protokole, Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa ve Genel Müdür İbrahim Minareci ile Düzey Pazarlama AŞ Genel Müdürü Metin Yılmaz ve Genel Müdür Yardımcısı Ali Özkan imza attı. Yürürlüğe 1 Ocak 2015’te girecek anlaşma kapsamında gelecek yıllarda MB markasıyla 6 bin ton ürünün satışı hedefleniyor.
ADINI DÜNYAYA DUYURDU
Hidamet Asa, törende yaptığı konuşmada, sektörün en büyük üreticisi olan Marmarabirlik’in özellikle son dönemde yaptığı başarılı çalışmalarla adını yurt dışında da duyurduğunu, 47 ülkeye ihracat yaptığını ve sağladığı katma değerle aranan ve güvenilen markalar arasında yer aldığını belirtti.
40 BİN TON SATIŞ HEDEFLİYORUZ
Söz konusu işbirliği protokolünün Marmarabirlik tarihinde bir ilk olduğunu vurgulayan Asa, ortaklarının yıllardır dillendirdiği ve en büyük sorunu haline gelen pazarlama konusunda son yıllarda çok olumlu sonuçlar alınmaya başlandığını kaydetti. Asa, 2010 yılında 24 bin ton ürün satışı gerçekleşirken bu sene 36 bin 300 ton ile bir rekora imza attıklarına dikkat çekti. Ülke genelinde kaliteli sofralık zeytin üretimi yapan Marmarabirlik dışında yine güvenilir, doğal fermente üretim yapan ikinci bir marka ihtiyacı olduğunu gördükleri için talepler doğrultusunda ‘MB’ markasını geliştirdiklerini aktaran Asa, ”MB ve hazırlığı yapılan diğer marka çalışmalarımız ile önümüzdeki yıl 40 bin ton satış hedefliyoruz” dedi.
TÜKETİCİYE ÇAĞRI
Hidamet Asa, Marmarabirlik kuruluşundan bugüne Marmarabirlik markası ile distribütörlük mantığıyla ürünlerini pazarladığını dile getirerek, şunları kaydetti: ”İkinci markamız MB’nin profesyonel bir pazarlama şirketi ile dağıtımının yapılması ve tüketici ile buluşturulması hedeflenmiştir. Ayrıca sektörün en önemli sıkıntılarından biri olan merdiven altı üretimin de önüne geçecek olan bu çalışmada hedefimiz kaliteli, güvenilir ambalajlı ürün satışını arttırmak ve teşvik etmektir. Tüketicilerimiz de bu konuda sofralarına zeytin alırken güvenilir marka, doğal fermente, pastörize edilmiş ürün almayı tercih etsinler. Marmarabirlik 60 yıldır sadece doğal üretim yapmaktadır.”
“GELECEĞE YATIRIM YAPIYORUZ”
Marmarabirlik’in son dönemde artan başarı grafiğini daha da yukarıya çıkarmayı amaçladıklarını ifade eden Asa, hedeflerinin iç piyasadaki dağıtım ve pazarlama ağından sonra MB markasıyla yurt dışında bayilik yapılanmasına gidileceğini belirtti. Asa, ”Böylelikle ihracat hedeflerimizi de arttırmayı ve ihracat yapan ikinci bir marka olmayı hedeflemekteyiz. Kısaca MB markası ile ve planladığımız diğer markalarla geleceğe yatırım yapıyoruz. Bundan sonraki hedefimiz marka planlama ve tüketici profiline göre marka oluşturmak olacaktır. Gördüğünüz gibi hedeflerimiz büyük” diye konuştu.
“KOTA’DAN KURLACAĞIZ”
Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak 2010 yılından bugüne Ar-Ge çalışmaları ve yatırımlarla birlikte mevcut satışların üzerine artı bir satış kazandırmak daha çok ürün satmak, daha çok ürün almak ve üreticilerin kabusu haline gelen ‘kota’dan kurtulmaya doğru adım adım ilerlediklerini anlatan Asa, ”Marmarabirlik güçlü bir kurum ve bizlerde gücü arkamızda bulunan 32 bin üretici ortağımızdan alıyoruz” dedi.