Olay Gazetesi Bursa

Marmarabirlik’te hedef 50 bin ton

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Birliğin kampanya döneminde 50 bin ton ürün almayı hedeflediğini belirterek, üreticinin yanında olmaya devam edeceklerini söyledi.

Marmarabirlik, 2016/2017 ürün alım kampanyası öncesinde 8 kooperatifin yönetim kurulu başkan ve üyeleriyle değerlendirme toplantısı yaptı. Gemlik, Mudanya, Erdek, Orhangazi, İznik, Edincik, Mürefte ve Marmara Adası kooperatif yönetimlerinin katıldığı toplantıda, kampanya dönemine ilişkin hedef ve stratejiler belirlendi. 

Hidamet Asa buradaki konuşmasında, 15 Temmuz’un ekonomiye verdiği zararla birlikte Marmarabirlik’in satış rakamlarında da olumsuz yansımaları olduğunu söyledi. Asa, “Piyasalarda yaşanan güvensizlik ortamı, Marmarabirlik’in satışlarını da olumsuz yönde etkilemiş, bayilerimizin moral ve motivasyonu düşmüş, satışları azalmıştır” dedi. 

Kampanya döneminde satışları artırmanın ürün alımları için büyük önemi olduğunu vurgulayan Asa, ”Kampanyada 50 bin ton ürün alabilmek için ortalama 230-250 milyon lira arasında bütçe gerektiğini öngörmekteyiz. Dolayısıyla yapılamayan her satış ürün alım kampanyasına o kadar düşük bütçe ile girilmesi ve ürün bedellerinin uzun vadede ödenmesi demektir. Bundan dolayı başta şahsım olmak üzere, yönetim kurulumuz gecesini gündüzüne katarak saha ziyaretleri yapmaktadır” diye konuştu.           

24 EKİM’DE BİTİYOR

Asa, 22 Eylül’de başlayan rekolte beyan alımlarının devam ettiğini dile getirerek, bugüne kadar Marmarabirlik’e bağlı 8 kooperatiften 12 bin ortaktan toplam 30 bin ton rekolte beyanı alındığını kaydetti. Gerçekçi rekolte beyanının önemine işaret eden Asa, ”24 Ekim’de sona erecek olan rekolte beyan alım dönemi tamamlandığında, 60-70 bin tonlar seviyesinde beyan geleceği tahmin edilmektedir. Daha önce ortaklarımızı uyarmamıza rağmen gerçeği yansıtmayan rekolte beyanlarının geldiğini görmekteyiz. Dolayısıyla kota uygulamasını koyan da ortaktır, kaldıran da ortaktır” dedi. 

Ürün alım fiyatlarına ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Asa, mevcut piyasa koşullarında Marmarabirlik’in zarar etmemesi için ürün alım fiyatlarını belirlerken temkinli olmak zorunda olduklarını vurguladı. Asa, ”Zeytinyağı fiyatlarının gerilemiş olmasından dolayı ince taneli zeytin fiyatlarında gerileme yaşanabileceğini tahmin etmekteyiz” diye konuştu.

ÜRETİCİNİN YANINDA OLACAK

Marmarabirlik’in başarılı olabilmesi için huzur ortamına ihtiyaç olduğunu belirten Asa, şunları kaydetti: ”Gerek ülkemiz gerekse Marmarabirlik tarihine baktığımızda sıkıntılı günler ancak huzur ve istikrar ortamında çözüme kavuşmuştur. 8 kooperatifi ve 32 bin ortağıyla her türlü sıkıntıya göğüs geren Marmarabirlik, var yılı yok yılı, ekonominin dar yılı demeden el ele vererek, bundan sonra da üreticinin yanında olmaya devam edecektir.”