Grubun, Çin’de düzenlenen Beijing International Import Food Expo 2015 Fuarı’na (CİPFE 2015) katılımı ve tanıtım kampanyasıyla ilgili açıklama yapan Öz, Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu kuru meyvede Çin’in hedef pazar olarak belirlendiğine dikkati çekti.
Çin’de anlaştıkları Hill&Knowlton tanıtım ajansı organizasyonunda Pekin World Summit Wing Hotel’de basın toplantısı düzenlediklerini ve tanıtım kampanyasının startını verdiklerini ifade eden Öz, bu toplantıya sosyal medyada popüler olan kişiler ve beslenme uzmanlarının da katılım gösterdiğini vurguladı.
CİPFE 2015 Fuarı’nda sunulan ürünlerin büyük beğeniyle karşılandığını bildiren Öz, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Çin’de başlanan tanıtım aktivitelerine eylül ve ekim aylarında Pekin, Şanghay ve Guangzhou şehirlerinin büyük süpermarketlerinde düzenlenecek tadım etkinlikleriyle devam edeceğiz. Ekim ayı başında Çin’in tanınmış besin uzmanları ve sosyal medyada tanınan kişilerinden oluşan bir grubu Türkiye’de ağırlayarak kuru meyve fabrikaları, meyve bahçeleri ve turistik yerleri gezdireceğiz.
Kuru meyve sektörünün 2023 yılında 4 milyar dolar ihracat hedefi var. Bu hedefe ulaşmada Çin pazarı bizim için büyük öneme sahip. Şu anda kuru incirde yüzde 30, kuru kayısı da yüzde 25 ve çekirdeksiz kuru üzümde ise yüzde 10 gümrük vergisi var. Bu ürünlerimizin önümüzdeki dönemde başlamasını beklediğimiz serbest ticaret anlaşması görüşmeleri kapsamına alınarak kota tahsisi temin edilmek suretiyle daha düşük oranlarda vergi oranları ile Çin’e ihracının sağlanmasını bekliyoruz.”
Türkiye, geçen yıl Çin’e 2 bin 70 ton kuru incir ihracatı karşılığı 6 milyon 110 bin dolar ihracat gerçekleştirdi. Çekirdeksiz kuru üzümde 1 milyon 728 bin dolar ve kuru kayısıda 900 bin dolarlık ihracatın yapıldığı Çin pazarına kuru meyvedeki toplam ihracat ie 8 milyon 276 bin dolar seviyesinde gerçekleşti.