Olay Gazetesi Bursa

Küresel oyuncular yaratmalıyız

Sektörün geçen yıl dış ticarette 15 milyar dolar fazla verdiğini hatırlatan UHKİB Başkanı Gündemir, henüz global markalara sahip olmadıklarını vurguladı.

Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) Başkanı Nüvit Gündemir, değer zincirinin her halkasında küresel oyuncular yaratılması gerektiğini belirtti.

Gündemir, birlik ihracatlarının geçen yıl 2017’ye göre yüzde 14,72 artışla 634,5 milyon dolara ulaştığını söyledi. Bursa’nın hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe en fazla dış satım gerçekleştirdiği ürün gruplarının ihracat büyüklüğüne göre, kadın dış giyim, suni sentetik ev tekstili, erkek dış giyim, pamuklu ev tekstili olduğuna vurgu yapan Gündemir, ‘’Bu ürün gruplarımızın yanı sıra pamuklu yatak kıyafetleri, erkek iç giyim, kadın iç giyim, suni sentetik yatak kıyafetleri ve pamuklu spor giysilerinde de önemli düzeyde ihracatlar gerçekleştiriliyor” dedi.

GLOBAL MARKALARIMIZ YOK

Dünya genelinde çalkantılı geçmesine rağmen sektörün geçen yılı başarıyla geride bıraktığını ifade eden Gündemir, şunları kaydetti: ”Birliğimizin geçen yıl ülkeler bazında ihracatında ilk 5 ülke sırasıyla İspanya, Almanya, İngiltere, Belçika ve Hollanda oldu. Bölgesel düzeyde son derece başarılı olmuş markalara sahibiz. Ülke olarak Avrupa Birliği’nin, Kuzey Amerika’nın teknik ve sağlık standartlarına tam uyumlu yüksek kaliteli ürünler üretebiliyoruz. Henüz global markalara sahip değiliz. Değer zincirinin her halkasında küresel oyuncular yaratmamız gerekiyor.”

AR-GE YATIRIMI YAPILMALI

Gündemir, tasarımcılarla sanayicilerin daha sıkı iş birlikleri kurmaları gerektiğini dile getirerek, ‘’Tasarımcılarımızın yarattığı katma değeri sektörün kaliteli üretimi ile daha fazla buluşturup bunu kendi markalarımızı büyütmekte kullanmalıyız. Ayrıca ihracatımızın teknoloji yoğunluğunu ve değerini artırmamız gerekiyor. Rekabet gücümüzü artırmak için Ar-Ge’ye yatırım yapmaya devam etmemiz gerekiyor” diye konuştu. Katma değeri yüksek, orijinal tasarımlı ürünlerin ihracatı ile uluslararası pazarlarda başarı sağlayabileceklerini altını çizen Nüvit Gündemir, böylece küresel piyasalarda firmaların yerlerini güçlendirebileceklerini anlattı.

210 ÜLKEYE İHRACAT

Dünyanın en büyük hazır giyim şirketleri ile birlikte yürütülen çok sayıda başarılı operasyon bulunduğuna işaret eden Gündemir, Türkiye hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının geçen yıl yüzde 3,6 artış ile 17 milyar 642 milyon dolar olduğunu belirtti. Nüvit Gündemir, ‘’Sektörümüz 2014 yılının ardından en yüksek ikinci düzeyine erişti. Türkiye hazır giyimcileri, bugün toplamda 210 ülke ve serbest bölgeye ihracat gerçekleştiriyor. Sektörde dünyanın sayılı ülkelerinden birisiyiz. Türkiye hazır giyim sektörü, bugün ülkemizin cari açık sorununun üstesinden gelinmesi noktasında en fazla katkıyı sunan lider sektör konumundadır. Sektör olarak 2018 yılı sonu itibarıyla yaklaşık 15 milyar dolar dış ticaret fazlası vermeyi başardık” dedi.