Her yıl kurban bayramında kesilen hayvanlardan elde edilen derilerin sektörün yaklaşık 1 aylık ham deri ihtiyacını karşıladığını ifade eden Matraş, ”Bu bayramda da bu seviyeler civarında ham deri üretiminin gerçekleşmiş olacağını tahmin ediyoruz. Kurban derilerinin israf edilmesi konusundaki temel sorun bireylerin kendilerinin kestiği kurbanlıkların derilerinden kaynaklanıyor. Acemi kasapların kurban derisinde kayba yol açıyor. Uzman kasapların da yol açtığı hata, kusur ve kayıplar da var. Sadece kesim değil kesim sonrası koruma şartları da önemli. Kesim ve sonrasındaki koruma hataları nedeniyle kurban derisinin yüzde 20’sinin israf edildiğini hesaplıyoruz. Bu yüzdelik değerin cari fiyatlarla karşılığı yaklaşık 15 milyon liradır” dedi.
AVRUPA’DAN İYİ OLABİLİRİZ
Türkiye’nin deri sektöründe dünyada ilk 10 ülkeden biri olduğunu vurgulayan Matraş, önemli bir deri üreticisi ülke konumunda olunduğunu kaydetti. Erdal Matraş, ”Deride ‘kürk-süet’ denilen ürün grubunda dünya lideri olduğumuzu söylemek yanlış olmaz. Sektörde dünya ve Avrupa’da daha iyi bir yere gelmek mümkün. Mevcut talepleri en iyi kalite ürün ile karşılayabiliyoruz ancak katma değerli ürün üretimine daha fazla ağırlık verilmesi gerektiğine inanıyoruz. 2023 yılı 500 milyar dolar genel ihracat hedefine, 5 milyar dolarlık bir deri ve deri ürünleri ihracatıyla katkı sağlamayı hedef olarak belirledik” diye konuştu.