Bursa üreten, üretirken de ülke ekonomisine lokomotiflik yapan bir şehir.
Ancak öteden beri klasikleşmiş bir tabirle ne yazık ki, kadim şehrimiz Bursa devletten ürettiğinin karşılığını alamıyor.
Amiyane tabirle, Bursa devlete aktardığını, ‘kepçeyle verip kaşıkla alır’ konumda.
Bursa şimdiye dek kentiçi ulaşım yatırımlarında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın mali desteğini bir türlü alamadı.
Geçenlerde konuyu burada bir kez daha işledik.
Bursa’nın 2018 beklentilerini sıralarken, Yıldırım Metrosu’na kaynak temini için Ankara’da güçlü bir lobi baskısı kurulması gerektiğini vurgulamıştık.
Dün de gazetelere bakarken, Ankara’nın bu yıl içinde Konya Metrosu’nun birinci etabına vereceği 2 milyar 727 milyon liralık mali destek haberi gözümüze çarptı.
Habere göre, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Necmettin Erbakan Üniversitesi – YHT Gar- Fetih Caddesi – Meram Belediyesi Hafif Raylı Sistem Hattı’nın 2 milyar 727 milyon liralık yatırım rakamının Yüksek Planlama Kurulu’nca onaylandığını duyurmuş.
Konya’ya verilen destek bununla da sınırlı değil.
Sistemin ikinci etabının da 2018 yatırım programına alınacağı müjdelenmiş.
Mevlana’nın sevgi ve hoşgörü şehri Konya için Ankara’nın verdiği bu müthiş bir desteği Bursalı olarak kıskanmamak elde değil.
Keşke bakanlık o desteği Osmanlı İmparatorluğu’na başkentlik yapmış kadim şehrimize de verse.
Bildiğimiz kadarıyla Konya’nın stadyumunu da devlet yaptı.
Konya Büyükşehir Belediyesi, bütçeden kuruş kullanmadan kente yeni bir stadyum kazandırdı.
Bursa ise şimdiye dek hem 49 kilometreye ulaşan raylı sistem hatlarını hem de dünyanın sayılı stadyumlarından birini öz kaynağıyla, yani yerel yönetim bütçesiyle hizmete açtı.
Şimdi 6,5 kilometrelik Yıldırım Metrosu’na Ankara’dan destek istemesi kaçınılmaz oldu.
Çünkü;
Bursa’nın maliyeti 750 milyon lirayı aşacak bu dev yatırımı kendi kaynağıyla yapması mümkün gözükmüyor.
Ankara’nın, açıkçası Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın da artık Bursa için bir şeyler yapması şart.
Bu konuda da Bursa’nın yetiştirdiği devlet adamı, Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu’ndan da beklenti çok yüksek.
Sadece Çavuşoğlu değil, Ankara’nın büyük umutlarla Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı yaptığı Alinur Aktaş’a da bu konuda büyük sorumluluk düşüyor.
Bir önceki dönem Ankara’dan koparılamayan Yıldırım Metrosu ödeneği konusunda kentin ileri gelenlerinin de harekete geçmeleri gerekiyor.
Aksi halde, Konya’nın, İzmir’in, İstanbul’un Erzurum’un aldığı payı, metro yatırımlarında Bursa’nın kısa vadede alması mümkün gözükmüyor.
İMO’daki bekleyiş
Bursa’nın bir dönem kent sorunlarına yaklaşımda en dinamik meslek odalarından biri olan İnşaat Mühendisleri Odası’nın şubat ortasında olağan kongresi var.
Ancak adaylar resmen ortaya çıkmış değil. Yarış bu kez çetin geçecek duruyor.
Kulislerde hem sağ düşünceli mühendislerin oluşturduğu Çalışma Grubu hem de sol görüşlü mühendislerin bir araya geldiği Çağdaş Grubu’un kafalarının karışık olduğu konuşuluyor.
Çalışma Grubu’nun adayı gibi gözüken mevcut Başkan Mehmet Albayrak oda gecesinde soru üzerine, ‘adayım’ dedi ama içinden çıktığı grubun onayını almadığı ifade ediliyor.
Odanın eski başkanlarından Necati Şahin’in önümüzdeki günlerde çalışma Grubu’nu toplayacağı ve bu konuyu tartışmaya açacağı dillendiriliyor.
Çağdaş Grubu’nda da kafalar karışık.
Çağdaş’ın adayının Enver Kır olacağı konuşuluyordu, ibrenin yeniden geçen dönem adayı Yaşar Poyraz’a döndüğü ileir sürülüyor.
Çağdaş mühendislerin dün gece kendi aralarında bir toplantı yapacakları haberi gelmişti.
Bakalım oradan nasıl bir isim çıkmış bugün öğreneceğiz.
Kongreye sayılı günler kala iki tarafın adaylarının kesinleşmemesi İMO tarihinde eşine az rastlanılan bir durum.