Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, bundan 5 sene önce adı hiç duyulmayan otomobil markası Tesla’nın Almanya’nın en büyük otomobil firmasından bir tanesinin piyasa değerini yakalamış durumda olduğunu belirterek, ”İşte KOBİ’ler bu kadar önemli” dedi.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Milletlerarası Ticaret Odası’nın (ICC) katkılarıyla kurulan Dünya KOBİ Forumu merkezinin açılış töreninde konuşan Babacan, Dünya KOBİ Forumu’nun dünyadaki bütün KOBİ’lerin ortak sesi olabilecek bir yapı olduğunu vurguladı. Dünya ekonomisinin büyük şirketlerden ibaret olmadığının altını çizen Babacan, bazı ülkelerde büyük şirketlerin korunaklı bir yapı içerisinde olduğunu, eğer rekabet ortamı yoksa, korunaklı bir yapı varsa verimsizlik ve rehavet olacağını anlattı. Özel sektörün kamudan en büyük farkının verimlilik olduğuna işaret eden Babacan, kaynakları isabetli kullanabilmenin ancak rekabet ortamında olabileceğini dile getirdi.
TESLA’YI ÖRNEK GÖSTERDİ
Büyük şirketlerin önemli olduğunu, ancak dünyanın pek çok ülkesinde KOBİ’lerin üretimin, sanayinin ve ticaretin omurgasını oluşturduğunu dile getiren Babacan, bugün dünyada teknolojide en ileride olan firmaların bundan 10-20 yıl önce KOBİ’ler olarak işe başladığını anımsattı. Pek çok kişinin kullandığı sosyal medya araçlarının aslında 3-5 kişi tarafından kurulduğunu, ancak bunların piyasa değerinin yılların şirketlerinden daha fazla olabildiğini anlatan Babacan, ”Bugün o şirket 50 milyar dolarlık piyasa değerine ulaşmış durumda. Bundan 5 sene önce adını hiç duymadığımız otomobil markası Tesla, Almanya’nın en büyük otomobil firmasından bir tanesinin piyasa değerini yakalamış durumda. İşte KOBİ’ler bu kadar önemli. Eğer gelecek diyorsak, eğer değer üretmek diyorsak, KOBİ’lere çok dikkat etmemiz gerekiyor” diye konuştu.
HER BANKANIN BİR KOBİ ŞARKISI VAR
KOBİ’lerin finansa erişim konusu gibi büyük sorunlar yaşadığını dile getiren Babacan, bazı düzenlemeler yaparak KOBİ kredilerini bankalar için daha cazip hale getirdiklerini dile getirdi. KOBİ kredilerine erişimde sıkıntı olduğuna, tüketici kredilerinin Türkiye’de çok arttığına işaret eden Babacan, kredileri dengelemek amacıyla bir takım adımlar attıklarını ifade etti. 1 yıl gibi kısa bir süre içinde bankacılık sektörünün de buna cevap verdiğini vurgulayan Babacan, ”Geçen yıl toplam kredi hacmindeki büyümemiz yüzde 16, tüketici kredileri yüzde 7-8, ticari krediler yüzde 20, ama KOBİ kredilerindeki artış tam yüzde 25. Bankalarımız KOBİ’lerimize kredi vermek için özel reklamlar hazırladı. Her bankanın bir KOBİ şarkısı var artık. Bu iyi bir gelişme” ifadelerini kullandı.