E-ticaret yazılımı firması IdeaSoft açıklamasına göre, şirket, e-ticaret yapan KOBİ’lerin 2015 yılında gerçekleştirdikleri faaliyetlerden elde edilen verileri analiz etti.
IdeaSoft’un hizmet verdiği KOBİ’ler üzerinde yapılan araştırma, 2015 yılında Türkiye’de e-ticaret pazarının hızlı büyümesinin devam ettiğini ortaya koydu. Araştırma sonucunda, Türkiye’de 2015 yılında KOBİ’lerin internet üzerinden satışlarını bir önceki seneye göre yüzde 60 artırarak, toplamda 500 milyon TL’yi aşan bir seviyeye ulaştıkları belirlendi.
E-ticarete her geçen gün daha çok alışan Türkiye’de 2015 yılında KOBİ’lerin e-ticaret alanında müşteri sayısı, mevcut müşteriler ve potansiyel müşteri adayları ile birlikte 3 milyon kişiyi geçti.
Satışlarla doğru orantılı olarak e-ticaretle uğraşan KOBİ’lere verilen sipariş adedi yüzde 45 artışla 2 milyonun üzerine çıktı. Türkiye geneline bakıldığında tüm siparişlerin yüzde 42,9’u Marmara Bölgesi’nden gelirken, Marmara’yı yüzde 16,1 ile İç Anadolu ve yüzde 13,2 ile Ege Bölgesi takip etti. Araştırmada, günlük ortalama 45 binden fazla ürünün satıldığı belirlenirken, e-ticaret sektöründe ayda 400 binden fazla yeni ürünün satışa sunulduğu tespit edildi.
Mobil siparişler yüzde 420 arttı
Akıllı telefonların yaygınlaşması ve mobil e-ticaret uygulamalarının öneminin artması, verilen siparişlerde mobil cihazların daha sık kullanılır olmasını sağladı. 2015 yılında mobil cihazlardan gelen sipariş sayısı yüzde 420 arttı. E-ticarete olan ilgi, KOBİ’lerin sahip olduğu e-ticaret sitelerinin ziyaretçi sayılarını da olumlu yönde etkiledi. KOBİ’lerin e-ticaret sitelerinin ziyaretçi sayısı 2015’te yüzde 35 oranında artarken, bu artış mobilde yüzde 125 oranında gerçekleşti.
Araştırmada, sepet ortalaması da analiz edildi. 45 farklı sektörden 5 bin 300’ün üzerinde KOBİ’nin e-ticaret sitesi incelendiğinde 2015 yılında sepet ortalamasının 245 TL olduğu ortaya çıktı. 2015’in sepet ortalamasında bir önceki seneye kıyasla yüzde 10’luk bir artış yaşandı.
Türkiye’de internetten alışveriş yapanların taksit alışkanlıklarına bakıldığında ise 100 TL altındaki siparişlerin yüzde 24’ünde taksit tercihi yapılırken, 100 TL’nin üzerindeki siparişlerde taksit tercih oranının yüzde 55 olduğu bilgisi elde edildi.
En çok kredi kartlı ödeme tercih edildi
Müşterilerin ödeme tercihi seçeneklerinin de analiz edildiği araştırmada, Türkiye’deki kullanıcıların e-ticarette büyük oranda kredi kartını tercih ettiği görüldü. Kredi kartlı ödeme yüzde 71,5 ile ilk sırada yer alırken, kapıda ödeme yüzde 11,3’le ikinci, havale ve EFT ise yüzde 11,1’le en çok tercih edilen üçüncü ödeme yöntemi oldu.
Açıklamada görüşlerine yer verilen IdeaSoft Genel Müdürü Seyhun Özkara, şunları kaydetti:
“Türkiye, e-ticarete her geçen gün daha da ısınıyor. Tüketicilerin e-ticaret sitelerine güvenlerinin artması ve KOBİ’lerin e-ticareti yeni ve önemli bir gelir kaynağı olarak görmesiyle Türkiye’de e-ticaret sektörünün büyümesi 2016’da da devam edecek. 2015’te KOBİ’ler e-ticaret üzerinden 500 milyon TL’yi aşan bir satış yaptı. 2016 yılında hedefimiz bunu 1 milyar TL’ye ulaştırmak.”