Antalya’da fatura sürelerindeki uygulamaları ve uzun süreli kesintiler nedeniyle eleştirilen CLK Akdeniz’in bir uygulaması daha şaşırttı.
Yeşiltepe Mahallesi’nde Mustafa Şimşek’in, farklı bir evde ikamet eden evli üvey kızının ödenmemiş borcu yüzünden elektriği kesildi.
Elektrik faturalarına ilişkin banka hesabından her ay otomatik ödeme yapıldığını belirten Muzaffer Şimşek, 1990’dan bu yana oturduğu bu evde tek bir faturasının dahi gecikmediğini kaydetti. 16 Ocak akşamı eve geldiğinde elektriğinin olmadığını belirten Şimşek, kapıda kesildiğine dair bir tutanak bulduğunu söyledi.
‘HACZE DE GELİRİZ’
Tutanağa göre, başka bir evde oturan üvey kızı Damla Kuş’un borcu yüzünden elektriğin kesildiğinin belirtildiğinin yazdığını anlatan Şimşek, “Benimle oturmayan yetişkin ve evli olan üvey kızımın borcundan dolayı evimin elektriği kış günü kesilmiştir. İşin üzücü kısmı ise CLK’nın hukuk servisine gittiğimde ise evine hacze de geliriz şeklindeki muamele görmüş olmam” dedi.
TÜKETİCİ DERNEĞİ’NE BAŞVURDU
Şimşek bu olay üzerine Tüketici Başvuru Merkezi’ne şikayette bulundu. CLK’nın borçsuz abonenin elektriğini kesmesinin kabul edilemez olduğunu belirten Tüketici Başvuru Merkezi Genel Başkan Yardımcısı Haluk Atasoy, “Antalya bölgesinde elektrik dağıtım şirketi olan CLK’nın borcu olmadığı halde elektriği kesilen Muzaffer Şimşek isimli tüketici, merkezimize gelerek şikayette bulunmuştur. Bu son derece yanlış, hukuksuz ve etik olmayan bir uygulamadır. Hem EPDK hem de Tüketici Mahkemesi’ne şikayet edeceğiz” diye konuştu.
BU YAPILAN KEYFİ UYGULAMA
Dağıtımın devletten kalma, doğru olmayan, ama sonuç alınma yüzdesi yüksek olan keyfi uygulama olduğunu belirten Atasoy, “Elektrik dağıtım şirketi hiçbir şekilde borç kendisinin dahi olsa bir aboneliğinin borcu yüzünden bir diğer aboneliğinin elektriğini kesemez. Hal böyle iken borcu olmayan bir abonenin elektriğin kesilmesinin hiçbir şekilde izahı bulunmamaktadır. Sözün bittiği yerdeyiz” dedi.