Fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram, girişimci olmak isteyen kadınlar için ticarete açılan kapı oldu. Kadınlar, evlerinde ya da atölyelerinde ürettiği ürünleri teknoloji sayesinde alıcılarla buluştururken, geleneksel ticareti de internet ortamına taşıyor. El emeği göz nuru ürünlerin, son yıllardaki yeni satış noktası ise sosyal medya kanalları oldu. Milyonlarca kişinin uğrak noktası olan bu ‘pazar yerleri’, kadınlara yeni bir iş alanı sunuyor. Girişimci kadınlar, görsel açıdan kuvvetli çikolatadan pastaya, kozmetikten organik ürüne, ayakkabıdan giyime, takıdan kulaklığa, dekoratif ürünlerden oyuncağa evde ya da atölyelerinde ürettikleri ürünlerin satışı için son yılların gözde sosyal ağı Instagram’ı kullanıyorlar.
MAĞAZACILIĞA YÖNELİYORLAR
Türkiye’de Instagram aracılığıyla iş hayatına atılan ya da hobisini işe dönüştüren kadınların sayısı her geçen yıl artarken, Instagram sayesinde işini büyütüp istihdama katkı sunan bazı girişimci kadınlar mağazacılığa ya da atölyeye yöneliyor. Siparişlere yetişemeyen bazı kadınlar da Instagram’daki talep ve beğeni oranlarını gerekçe göstererek KOSGEB gibi kurumların yardımlarıyla e-ticarete atılıyor.
KADIN GİRİŞİMCİLERİ 4 KAT ARTIRDI
E-ticaret şirketi IdeaSoft’un Genel Müdürü Seyhun Özkara, yaptıkları araştırmaların Instagram’ın kadın girişimci sayısını 4 kat artırdığını ortaya koyduğunu belirterek, Instagram’ın kuruluşundan sonra e-ticaret için çok önemli bir platform haline geldiğini vurguladı. Kadın girişimcilerin evlerinde veya atölyelerinde ürettiği özel ürünleri paylaşarak e-ticarete ilk adımı attığını dile getiren Özkara, “Instagram aracılığıyla günde onlarca sipariş alıyorlar. Instagram ile başlayıp bugün 3-5 fiziki mağazaya ulaşmış ve kendi alanında çok başarılı olmuş örnekler de söz konusu. Sosyal medya hesabı üzerinden siparişe başlayan ve işlerini büyüterek e-ticarete yönelen birçok kadın girişimci örneği var” dedi.
300 MİLYON KULLANICI
Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) Başkanı Sanem Oktar da internet kullanıcılarının yüzde 20’sinin Instagram’da olduğunu,16-24 yaş arasında değişen aylık 300 milyon kullanıcısıyla özellikle mobil kullanıcılar arasında hızla yaygınlaşan Instagram’ın, ucuz ve kullanım kolaylığının yanı sıra marka bilinirliğine de katkı sağladığını kaydetti. Kadın girişimcilerin sayısının tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de her geçen gün arttığını, bu artışın bir bölümünü sosyal medya üzerinde kendine iş alanı açmış kadınların oluşturduğunu belirtti.