Türkiye’de son 5 yılda toplam 1 milyar 527 milyon 934 bin dolarlık kol saati ithal edildi.
Buna karşılık aynı dönemde 125 milyon 73 bin dolarlık ihracat gerçekleşti. İstanbul Saatçiler Esnaf Odası Başkanı Sedat Güngörür, pazarın büyüklüğünün yıllık 13 milyon 700 bin adet olduğunu ifade etti. Türk saat markalarının uluslararası pazarlarda adından söz ettirdiğine işaret eden Güngörür, yerli markaların yaklaşık 50 ülkede tüketiciyle buluştuğunu vurguladı.
CİRO DÜŞÜŞÜ YAŞANIYOR
Güngörür, saat sektöründe etkili olan Hong Kong, ABD, İtalya, Fransa, Japonya ve Çin’den oluşan altı büyük piyasada, bu yılın ilk 5 aylık döneminde yüzde 15,1’lik daralma yaşandığını kaydetti.
En büyük daralmanın yüzde 33,6 ile Hong Kong’da görüldüğünü belirten Güngörür, bu ülkeyi yüzde 13,7 ile ABD’nin, yüzde 9’la Çin’in izlediğini dile getirdi. Güngörür ayrıca, dünya saat sektöründe yüzde 8-11 arasında ciro düşüşü yaşandığının altını çizdi.
AKILLI SAATLERİN PAZAR PAYI ARTACAK
Bu yıl en çok rose-siyah, mavi ve turuncu renkli saat modellerinin rağbet gördüğünü ifade eden Güngörür, klasik saatlere bir yönelme olsa da spor ve büyük kasa saatlerin gençler tarafından daha çok ilgi gördüğüne dikkat çekti.
Sedat Güngörür, akıllı saatlerin ilerleyen yıllarda sektörde pazar payını artıracağını vurgulayarak, ‘Saat pazarında payını arttırmak ve mevcut müşterilerine yeni teknolojileri sunmak isteyen saat firmaları akıllı saat akımına ayak uydurabilmek, bu rüzgardan faydalanabilmek için çalışmalarına başladı’ dedi.