Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı’na inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün, bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacağını kaydeden Arslan, yatırım maliyeti 3 milyar dolar olan 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesimi üzerindeki köprünün, gidiş ve geliş istikametlerinde 4’er karayolu şeridi ile ortada 2 demiryolu şeridi olmak üzere toplam 10 şeride sahip olacağını ifade etti.
Raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de köprünün dünyada ilk olacağını vurgulayan Arslan, ”Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekor kırarken, açıklığı bin 408 metre olmak üzere toplam boyu 2 bin 164 metre ve bu özelliğiyle de ‘üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü’ unvanına sahip” dedi. İstanbulluların heyecanla beklediği, iki yakayı birbirine üçüncü kez bağlayacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçiş ücretinin 3 dolar otomobil eşdeğer olacağını belirten Arslan, ”Ücretlere KDV dahil değildir. 3 dolar artı KDV, tek yön için belirlenen fiyattır” diye konuştu.