Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
3 yıl oldu… İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu göreve başladıktan sonra kadrosunu oluştururken Bursa’dan Fahrettin Beşli’yi çağırdı.
Önerisini de doğrudan yaptı:
“Esenler’deki İstanbul Otogarı en çok şikayet gelen yer. Düzene ve iyi yönetime ihtiyacı var. Geç başına otogarı düzelt.”
1997’de…
Açıkçası…
Türkiye’nin her yerinden insanların yaşadığı, kentlerin lobileştiği mega kent İstanbul’un yönetim kadrolarında Bursalı olmadığı için, Bursa lobisi de yok.
Fakat…
Fahrettin Beşli’yi göreve çağıran İmamoğlu, arkasında durdu ve İBB’nin 17 daire başkanlığının yer aldığı İstanbul Otogarı’nda yapılan ve yapılacaklarla ilgili yalnızca Beşli’yi muhatap aldı.
Başarı da öyle geldi.
Dün…
“Dağ yöresinin Tarkan’ı” olarak ün yapan ve Menteşeli Cengiz adıyla tanınan Halk Müziği sanatçısı Cengin Bütün’le ziyarete geldiğinde, İstanbul’un en sorunlu yeri Otogar’daki değişimi konuştuk.
Söze…
“Büyük İstanbul Otogarı’nda günlük 150 bin kişilik sirkülasyon var” diye söze başlayan Fahrettin Beşli, çarpıcı rakamları sıraladı:
“Yalnızca otobüs yazıhanelerinde çalışan 5 bin kişilik otogar camiası var. Her gün 1.500 otobüs Otogar’a girip çıkıyor. Ayrıca 47 bin otomobil giriş çıkış yapıyor. Yalnızca metrodan 35 bin kişilik hareket var.”
Geçen 3 yılın özetini yaptı:
“Önce fiziksel değişim yaptık. Metruk yapı ve alanları temizledik. İstanbul’un sosyal atıkları artık Otogar’da toplanmıyor. 25 yıllık tahsisle kira vermeden yer kullanan bin kiracıyla sözleşme yaptık.”
Şunu özellikle vurguladı:
“Alışılmış Otogar kültürünü değiştirdik.”
Otogar’dan çıkan kitaplar
Örneğin…
Otogar’ın yayın organı Seyrüsefer dergisi. etkinlikleri kapsıyor. Otogar’dan başlayan ya da biten yolculukların anlatıldığı ve S. Serra Erdoğan’ın kaleme aldığı Kırk Tahta Bavul Hikayeleri çok özel. İlknur Bektaş’ın Gördesli Makbule romanı da bu ösel yayınlardan biri.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…