4 yılı aşkın sürede Küresel Fuar Acentesi Projesi ile 5 binden fazla iş insanını 130 yurtdışı programıyla buluşturan BTSO, bu komşu ülke İran’a çıkarma yaptı. Ekonomi Bakanlığı’nın destekleriyle BURTEX kurumsal markası ile faaliyetlerini sürdüren Tekstil Ur-Ge Projesi firmaları ile ‘Juniokids’ markası ile bir araya gelen Bebe ve Çocuk Konfeksiyonu Ur-Ge Projesi üyesi iş dünyası temsilcileri, 80 milyonu aşkın nüfusu ile büyük bir potansiyele sahip İran’da yeni ticaret köprüleri kurmak için harekete geçti. Yenişehir Havalimanı’nda özel bir uçakla İran’ın başkenti Tahran’a giden firmalar, İranlı sektör temsilcileriyle bir araya geldi. 70’e yakın firmanın yeni kreasyonlarını tanıttığı B2B görüşmelerinde İranlı tüccarlar ile Ur-Ge üyesi Bursalı üreticiler yeni iş bağlantıları kurdu.
FIRSATLARLA DOLU ÜLKE
BTSO Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, İran pazarının Bursa iş dünyası temsilcileri için büyük fırsatlar taşıdığını belirterek, geçen yıl Bursa’dan bu ülkeye yaklaşık 150 milyon dolar ihracat yapıldığını söyledi. BEKSİAD Başkanı Halil Atalay da, İran’da önemli iş bağlantıları kurduklarını vurguladı.