İkinci elde kurumsallığı Bursa ile tanıştıran şirket; Otopoint Otomotiv

İz Bırakanlar programının yeni bölümünün konuğu Otopoint Genel Müdürü Furkan Taha Ergür oldu. İkinci el otomobil satışına yeni bir soluk getiren Otopoint bir Bursa markası. Çalışmalarında kurumsallığı ve güveni ön plana çıkaran şirketin bir online alışveriş sitesi de var.

İkinci elde kurumsallığı Bursa ile tanıştıran şirket; Otopoint Otomotiv

Murat Günay

Kurulalı 4 ay olmasına rağmen 200 adet otomobil satışı gerçekleştiren Otopoint, ikinci el araçların bakım, tamir, raporlama ve finansman hizmetlerini tek çatı altında çözebiliyor. Furkan Taha Ergür, yaptıkları işte titizlik, hesap verebilirlik, belgeleme ve satış işlemlerinde ne gibi yenilikçi yöntemler kullandıklarını anlattı.

Sayın Furkan Taha Ergür, Otopoint ikinci el otomobiller ve ticari araçların satışı ile ilgilenen bir şirket. Bu alanda fiyatların nasıl belirlendiğini açıklayabilir misiniz?
İkinci eldeki fiyatları belirleyen faktör Büyük Filolardır (Avis, Intercity vb.). Büyük filolardaki araç çıkış maliyetleriyle birlikte, içerideki kârlılıkları da hesaba katarak araçların nihai satış fiyatları belirleniyor. Burada, daha belirgin noktada olmalarının sebebi adetlerin fazla olmasıyla ilgilidir.

Otopoint kurulalı 4 ay oldu ve bu sürede araç satış sirkülasyonu oluştu mu?
Evet, 4 ay içinde 200 adet araç satışı gerçekleştirdik. Bu, 200 memnun müşteri anlamına geliyor ki Otopoint’in kuruluş amaçlarından biri de memnun müşterilerdir.

Otopoint’in kuruluş amacı nedir?
Otopoint, her işletme gibi kâr etme amacıyla kurulmuştur ancak ulaşmak istediğimiz hedef noktası ise farklıdır. Buradaki hedefimiz, bizden hizmet ve ürün talep eden herhangi bir misafirimizin ‘sürprizsizce’ alışverişini tamamlamasıdır. İkinci hedefimiz ise ilerleyen zamanda ‘sertifikalı ikinci el otomobil’ sistemini kurmaktır. Üçüncü hedefimiz ise bir yıl boyunca, masraf etmeden kullanılabilecek bir otomobilin ‘hazırlığı’nı yapmaktır. Şu anda bunun demosunu yapıyoruz. Buna dair bir istatistik tutuyoruz. 500 araçlık satış rakamına eriştiğimizde istatistiki veriler ışığında planlarımızı gerçekleştireceğiz.

Programa başlamadan önce, “Otopoint’ten çıkan araçta herhangi bir arıza ışığı yanmayacak” demiştiniz? Bu ifadeyi biraz açabilir misiniz?
Bize gelen araçlardaki tek bir arızadan söz etmiyoruz. Kümülatif bakım ve bir anlamda ‘check up’ yapıyoruz. Mekanik, elektrik, elektronik ve kozmetik anlamda bütün dokunuşları yapıp müşterimize teslim ederiz. Burada işin garantörü olarak kendimizi tutuyoruz ve çözüm ortaklarımıza güveniyoruz. Alanında deneyimli, hızlı çalışan ve sorunları çözebilen bir otomobil servisi düşündüğümüzde aklımıza yıllardır tanıdığımız Sadrettin Şengül geldi ve bugüne dek servis anlamında çok iyi sonuçlar elde ettik. Bu inceleme ve onarım süreçlerinden sonra oto rapora göndeririz aracı ve araç ekspertiz sürecine girer. Oradan raporumuzu aldıktan sonra aracı şubemize getiririz. Araç burada detaylı temizlikten geçer.

Ben içeriye girince araçları ‘sıfır’ zannettim. Bu kanıya kapılan misafirleriniz oluyor mu?

Evet, bu kanıya kapılan misafirlerimiz oluyor. Ancak bu durum araçların temizliğinden kaynaklanıyor. Bu da bizim biraz titiz davranmamızdan kaynaklanıyor. Bu titizliğin sebebi ise; bu çalışmayı on-onbeş otomobil için yapmamamızdır. Sadece showroom’a girecek araçlar için değil de, 200 adetlik bir stok için gerçekleştiriyoruz. Aslında işin operasyonel tarafını zorlaştıran da budur. Bununla ilgili çok ciddi emek, mesai ve kaynak sarf ediyoruz. Ama bunu bir ilüzyon yaratmak için yapmıyoruz. Bir otomobilin fiziksel ya da kozmetik kusurunu görebilmeniz için o otomobilin temiz olması gerekir. Bilerek, görerek yapılan alışverişten hem biz hem de müşterimiz keyif alıyor.

Otopoint araçlarını fiziksel olarak görmeden önce ‘online’ olarak internet üzerinden de görmek mümkün mü?
Bizim, www.oto-point.com adresli bir web sitemiz var. Bu site oldukça kullanışlı ve ayrıntılı bir sitedir. Misafirlerimiz o sitede keşif yapabiliyorlar. Ancak tüketici refleksi biraz farklıdır. 9 yıllık otomotiv sektörü deneyimime dayanarak söylüyorum ki, tüketiciler ikinci el otomobil almak istedikleri zaman ona dokunmayı tercih ediyorlar. Buranın ve otomobilin kokusunu deneyimlemeleri çok önemli bence. 23 Nisan Mahallesi Arıtma Caddesi üzerinde bulunan Otopoint showroom’da her segmentten otomobili bulmak mümkün. Burada misafirlerimizi ağırlamaktan mutluluk duyuyoruz hatta Bursa dışından gelen misafirlerimizi bizzat alarak işyerimize getiriyoruz. Eğer banka ya da noter işleri olursa yine lojistik destek veriyoruz. Hatta bir adım ileri gidelim, Bursamızın enfes lezzetlerini deneyimlemeden misafirlerimizi göndermiyoruz.

Sayın Ergür, ikinci el otomobil almak isteyen vatandaşlara neleri öneriyorsunuz?
Öncelikle kozmetik kusur değil, mekanik-elektrik-elektronik kusur var mı buna bakmak gerekiyor. Yani, ‘aracın boyası var mı?’ gibi kozmetik soruların sonunda şunu diyebilirim ki; ‘kaputu boyalı olduğu için ya da sol arka çamurluğu değiştiği için yolda kalan araba görmedim’. Ağır bakımı ihmal edilmiş arabaların yolda bıraktığına çok şahit oldum. Ayrıca Otopoint’te bazı önemli kriterler var. Satın aldığımız otomobillerin 2015’ten önce üretilmemesi ve 150.000 kilometreyi geçmemiş olması başlıca kriterlerimizdir. Tüketicilere önerim, aracın mazisi ile bilgiye ulaşıp ulaşamadıklarını dikkat etmeleridir. Bunun dışında bilgilerin şeffaf biçimde paylaşılıp paylaşılmadığı da önemlidir. Ayrıca tüketiciler mutlaka bir fatura istemeliler.

“Otopoint bir Bursa markası ve 5 büyük ilde daha şube açacak”

“Kısa sürede 500 araçlık satış hacmine ulaşacağımızı biliyorum. Bu kadar kısa sürede çokça tercih edilmemizi kurumsal bakış açımıza bağlıyorum. Bir Bursa markasıyız ama yakın zamanda İstanbul, Ankara, İzmir, Karadeniz ve Anadolu şubeleri olmak üzere büyümeyi düşünüyoruz. Bu konuda altyapı çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X