2. Dünya savaşına damgasını vuran, dönemin hava harpleriyle tarihe not düşüren Alman hava saldırılarının efsane uçağı Messerschmitt Bf (Me) 109-G6 ’Gustav’ Türkiye’de ilk kez Hisart Canlı Tarih ve Diorama Müzesi’nde görkemli bir tanıtım eşliğinde sergilenmeye başlandı. 1 Eylül 1939 tarihinde Almanya’nın Polonya’yı işgal etmesiyle başlayan 1939- 1945 yılları arasında yaşanan 2.Dünya Savaşı, 1942 yılında Amerika ve Japonya’nın da savaşa katılmasıyla, gerçek bir dünya savaşına dönüşmüştü. Karadan olduğu kadar havadan da tüm şiddetiyle devam eden savaş, Dünya tarihinin en büyük ve en kanlı savaşı olarak tarihe geçti. Alman Hava Ordusu’nun en güçlü silahı olarak tüm cephelerde görev yapan ve tek başına 300’den fazla uçak düşüren Messerschmitt Bf (Me) 109-G6 ’Gustav’ model uçak bu savaşta efsaneye dönüştü. Dünyada sadece 3 adet bulunan bu eşsiz uçak ilk Kez Hisart Canlı Tarih ve Diorama Müzesi’nde tarih meraklıları ile buluşuyor. Hisart Canlı Tarih ve Diorama Müzesi kurucusu ve Çuhadaroğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Çuhadaroğlu müze hakkında şu bilgileri verdi: ’’Müze 2 sene önce hizmete girdi.Yaklaşık bin senelik savaş tarihi anlatan işleyen müzedir. Müzemizde, Doğu Roma (Bizans), Selçuklu, Osmanlı dönemi, 1. Dünya Savaşı, 2. Dünya Savaşı, Kore Savaşı, Vietnam Savaşı, Kıbrıs Barış Harekatı, Körfez Savaşı gibi konuları ve tüm önemli olayları işleyen eserler yer alıyor. Bu konuları işlerken hem her ölçekte maket ve dioramalarla yapıyor hem de gerçekleri aynı anda sunuyor. Müzemiz bu şekli ile dünyada ilk tek’’. TÜRKİYE’DE İLK VE TEK Messerschmitt Bf (Me) 109-G6 ’Gustav’, 2. Dünya Savaşında Alman avcı savaş uçağı olduğunu söyleyen Çuhadaroğlu, ’’Almanların en ünlü daha doğrusu dünyada bilenen en iyi uçaktır. Messerschmitt Bf (Me) 109-G6 modeli kısaca ismi Gustav’dır. Bu uçağın üretimi, savaşın başından sonuna kadar aralıksız sürmüştür. Bu uçak tüm Almam Hava Ası pilotlarına hizmet vermiştir.Dünyada en çok düşman uçağı düşüren uçaktır. İlk 10’a veya ilk 20’ye giren savaş uçağı pilotları Alman’dır. Hepside bu uçağı kullanmıştır. Dünya en çok savaş uçağı düşüren pilot da Alman Hava Ası’dır. Erich Hartman 352 uçak düşürmüştür ki, bu kırılması çok zor rekordur. Buradaki uçak, Hermann Graff’ın kullandığı uçağın aynısıdır. Onun logosu, desenleri ve kamuflajı ile restore edilmiştir. Orjinaline uygun yapılmıştır. Şuanda Türkiye’de sergilenen ilk ve tek Messeschmitt uçağıdır. Dünya genelinde 3-4 tane müzede vardır. Bizim için gurur verici kültürel ve tarihsel eserdir. TARİH MERAKLILARI İÇİN BULUNMAZ FIRSAT Tarih meraklıların için mesaj veren Çuhadaroğlu, ’’Müzemizde hem Osmanlı -Türk tarihi hem de dünya tarihi var. 2. Dünya Savaşı meraklıları maalesef Türkiye’de ve dünyada daha fazla. İleriki zamanlarda bu terse dönecektir. Türk-Osmanlı tarihine daha fazla merak ve ilginin artacağını düşünüyorum. Bu müzeye geldikleri zaman daha önce görmedikleri, eşi benzeri olmayan eserlerle karşılaşacaklarına garanti veriyoruz’’ diye konuştu. ’’KUT’ÜL AMARE KÖŞEMİZ VAR’’ Tüm halkımızın tarihe olan ilgisini artması gerektiğini dile getiren Çuhadaroğlu, ’’Çünkü anlı şanlı tarihimizle övünüp, kendi tarihini bilmeyen belki tek milletiz. Günümüzde Kut’ül Amare’nin 100. yılı kutlandı. Kut’ül Amare’yi 100 yıl aradan sonra hatırlayabildik. Müzemizde kurulduğu günden beri Kut’ül Amare köşemiz vardır. Bu açıdan kendi tarihimizi öğrenmenin elzem olduğunu düşünüyorum. Eğer bu topraklarda yaşıyorsak, çevremizin ne kadar karışık ve savaşlarla çevrili olduğunu düşünürsek, günümüzü daha iyi anlayıp ve geleceğe daha iyi görebilmemiz için geçmişimizi kesinlikle öğrenmemiz gerekir’’ diye konuştu. MESSERSCHMİTT BF (ME) 109 G6 “GUSTAV” HAKKINDA Messerschmitt Bf (Me) 109 “GUSTAV” 2. Dünya Savaşı Alman avcı uçağı. Willy Messerschmitt tarafından 1930’larda tasarlanmıştır. Messerschmitt 109, ilk uçuşunu prototip Bf 109 V1 olarak Mayıs 1935’de yaptığı zaman döneminin en gelişmiş tek kişilik avcı uçağıydı. 1937 Şubat ayında üretilmeye başlanan Jumo motorlu “B-1”, Luftwaffe’de servise girdi. Jumo 210 motoru, “B”, “C” ve “D” modellerinde de kullanıldı. Ocak 1939’dan 1942’nin başlarına dek üretimde kalan Bf 109 E modelinde Daimler-Benz DB 601 motoru kullanılmıştır. “G” modelinin üretimine 1942 Mayıs’ında başlanmıştır. Messerschmitt 109, yaklaşık 24,500 tanesi Bf 109 G olmak üzere toplam 35,000 civarında imal edilmiştir.