Bilgi teknolojileri ve iletişim sektörünün hükümet tarafından stratejik sektör olarak kabul edildiğini belirten Sayan, Türkiye’de haberleşme sektöründe faaliyet gösteren işletmecilerin bu yılın ikinci çeyreğinde 9,6 milyar lira olan net satış gelirlerinin, üçüncü çeyrekte 10,4 milyar liraya, aynı dönemdeki 1,2 milyar lira olan yatırım miktarının ise 1,5 milyar liraya yükseldiğini kaydetti. Bu yılın ikinci çeyreğindeki 399 dakika olan mobil aylık görüşme süresinin 404 dakikaya çıktığını ifade eden Sayan, 145 dakika olan sabit hatlarla görüşme sürenin ise 134 dakika olarak gerçekleştiğini vurguladı.
EN YOĞUN ŞİKAYET MOBİL SEKTÖRÜNDEN
Sayan, BTK’nın varlık sebeplerinden birini oluşturan tüketici hak ve menfaatlerinin gözetilmesine yönelik faaliyetler kapsamında tüketicilerin görüşlerini ve şikayetlerini titizlikle takip ettiklerinin altını çizdi. Ömer Fatih Sayan, bu yılın üçüncü çeyreği itibarıyla Kuruma iletilen yaklaşık 22 bin 600 şikayetin yüzde 47’sinin mobil sektörle ilgili olduğunu dile getirerek, internet servis sağlayıcılığı hizmetine yönelik 820, uydu platform hizmetine yönelik 594, sabit telefon hizmetine yönelik 154, mobil hizmetlere yönelik 144 ve Kablo TV hizmetine yönelik 80 şikayet iletildiğini söyledi.