ASLIHAN AYDIN
Bursa Bebe, Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı (Junioshow) dün açıldı. Sektör, en önemli pazarlarından Rusya’da Ruble’nin değer kaybıyla başlayan ve uçak krizi ile devam eden kayıpları, bu fuarda gelecek siparişlerle kapatmayı umut ediyor. En büyük beklenti ise Ortadoğu’dan.
TÜYAP ile Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO), Bebe ve Çocuk Konfeksiyon Sektörü Sanayici ve İşadamları Derneği (BEKSİAD) işbirliğinde düzenlediği Junioshow dün kapılarını araladı. 150’nin üzerinde firmanın ürünlerini sergilediği fuar, 17 Ocak Pazar akşamına kadar gezilebilecek. Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’ndeki organizasyonun açılışında konuşan BTSO Başkanı İbrahim Burkay, fuarın, bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün dünyaya açılmasında önemli rol oynayacağını ifade etti. Türkiye’deki bebe – çocuk konfeksiyonu üretiminin yaklaşık yüzde 80’ini Bursa’nın tek başına yaptığına dikat çeken Burkay, “Sektörün ihtiyaç duyduğu bir fuarı 5 yıllık bir aradan sonra gerçekleştiriyoruz” dedi.
TEK HEDEFE KİLİTLENDİK
Junioshow’un, Rusya’dan Almanya’ya, Mısır’dan Gana’ya dünyanın dört bir yanına ürünlerini gönderen firmaların üretimdeki gücünü yansıttığını vurgulayan Burkay, ”Yaklaşık bir yıllık hazırlık sürecinin ardından kentimize kazandırdığımız fuarımız, firmalarımız için sadece 4 salonda ve 20 bin metrekarelik alanda ürünlerini sergiledikleri bir platform olmakla kalmayacak. Birlik ve beraberlik ile sektör paydaşlarının tek bir hedefe kilitlenmesi bize güç kattı” diye konuştu.
JUNİOSHOW MARKA OLACAK
Vali Münir Karaloğlu, bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe büyük bir potansiyel olduğunu belirterek, “Vişne Ticaret Bölgesi, Türkiye’deki bebe ve çocuk konfeksiyonu konusunda önemli bir kümelenme merkezidir. Üretimin yüzde 60’ı ihraç ediliyor. Junioshow’un ciddi bir marka olacağına inanıyorum” diye konuştu.
İNOVASYON VE KALİTE ARTMALI
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, üretimin ve kalitenin artmasını, tasarımların ve inovasyonun gelişmesini istediklerini söyledi. Bursa’da bu alanlarda hamleler yaptıklarını anlatan Altepe, “Şehrin geleceği, aynı zamanda Türkiye’nin geleceğidir” dedi. Altepe, üretilen malın pazarlanması açısından fuarların büyük önem taşıdığını ifade etti.
BTSO’YA TEŞEKKÜR
BEKSİAD Başkanı Halil Atalay, açılışta yaptığı konuşmada, Vişne Ticaret Bölgesi’nde ürünlerini sunduklarını ve ağırlıklı olarak sektörü kobilerin oluşturduğunu söyledi. Bursa’ya kazandırılan Junioshow’un bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörüne büyük değer katacağını belirterek, “Sektör temsilcilerimiz 5 yıl aradan sonra tekrar bu fuara kavuştu. Organizasyonun düzenlenmesinde bizlere büyük katkı sunan BTSO’ya teşekkür ediyoruz” dedi.
GENÇ TASARIMCILAR ÖDÜLLENDİRİLDİ
Fuarın açılışında, Genç Tasarımcılar Yarışması Ödül Töreni gerçekleştirildi. Yarışmada dereceye giren 9 projenin sahibi üniversite öğrencilerine ödülleri takdim edildi.
SEKTÖRDE BEKLENTİ YÜKSEK
Fuarda stant açan firmalar, sektörün son durumunu ve organizasyondan beklentilerini aktardı. Serkon Tekstil’in Sahibi Hasan Ertürk, Rusya’nın kendi içinde yaşadığı krizden dolayı geçen yıl alımlarda azalma olduğunu belirterek, “Ama Rusya’dan ve Ukrayna’dan da fuara katılım bekliyoruz. Ayrıca alternatif pazarlara yöneldik. Bu noktada İran öne çıkıyor” dedi. Canöz Bebe Sahibi Oktay Cambaz da, sektörde 2 yıldır Arap pazarına ağırlık verildiğini kaydetti. ”Rusya ile sıkıntılar yaşandı, ancak bizden vazgeçemezler” diyen Cambaz, şöyle devam etti: ”Burada hangi firmadan ne alacaklarını biliyorlar, Türkiye’yi tanıyorlar. Çin’den sipariş verseler, konteynerlarla bir ayda ancak gelir.”
ÜÇ AYDIR DURGUNLUK VAR
Bebetto Pazarlama Müdürü Hakan Okyay, fuardan beklentilerin yüksek olduğunu söyledi. İstanbul’daki bebe çocuk sektörüne yönelik fuarın aynı tarihlere gelmesinin avantaj olduğunu ileri süren Okyay, “Müşterilerin iki tarafa da gelmesini sağlanacak” dedi. Ortadoğu pazarındaki hareketliliğe işaret eden Okyay, “Libya, İran, Fas ve Cezayir pazarları öne çıkıyor” ifadelerini kullandı. Divonette Ortaklarından Salih Bahçavan ise, Arap ülkelerinden gelecek müşterilerden önemli siparişler beklendiğini dile getirdi. Üç aydır sektörde yeni ürünler için hazırlık yapıldığını, bu yüzden bir durgunluk yaşandığını dile getiren Bahçavan, Rusya krizinin etkisinin bundan sonra ortaya çıkacağını da sözlerine ekledi.