Artık yeni nesil erkek daha ilişkiye bile başlamadan atıp yenisini almaya meyilli.
17
Savaşma ,Uzaklaş:
Özellikle internetin içine doğmuş, elinde telefon ve sosyal medya uygulamalarıyla büyümekte olan nesille birlikte ilişkilerin tanımları da sürekli değişmeye başladı. Artık yeni nesil erkek daha ilişkiye bile başlamadan atıp yenisini almaya meyilli. Kanada Guelph Üniversitesi’nden Dr. Sarah Hunter Murray,”Buna hayaletleme denir” diyor. Asıl adı Ghosting ya da sevimli hayalet Caspering olan, Türkçe’ye “Hayaletleme” diye çevrilebilecek olan bu eyleme göre milenyal erkekler hoşlandığı kişiye teklif ettikten ya da kendini belli edip ilgi görmedikten sonra hızlıca uzaklaşıp yeni birinde şansını deniyor. Bir nevi hayalet sevgili ama Casper gibi sevimli, savaşçı değil.
27
Tek Eşlilik Konusu:
Hollanda Wageningen Üniversitesi’nde yürütülen bir çalışmada erkekler, “Erkek tek eşli midir” sorusuna, yüzde 48 oranla “Evlendiğimde ya da bir ilişkideysem evet” cevabı verirken, yüzde 44 “Hayır” ve sadece yüzde 8 oranla “Evet” cevabını veriyorlar. Yani yeni nesil erkeğe göre bir erkek ya hiç tek eşli değil ya da özünde tek eşli değil ama ilişki içerisine girdiğinde toplumsal norm gereği tek eşli hale geliyor. Nitekim arkadaşlık uygulamaları Inner Circle, OKCupid ve kadınların kurduğu bir kaçamak uygulaması olan Gleeden dataları, erkeklerin sosyal platformlarda aynı anda ortalama 4 kadınla iletişimde olduğunu gösteriyor. Üstelik araştırmalar bu sefer bu konuda yeni nesil erkeklerin yalan söylemek yerine bunu açık bir şekilde yaşamayı tercih ettiğini gösteriyor. Yani erkekler her geçen nesil tek kişiye bağlanmak konusunda tereddütlerini artırıyor. Aldatmak azalıyor ama açık ilişki oranı artıyor.
37
Tanımak İçin Daha Çok Zaman:
Roni Caryn Rabin New York Times’da yayınladığı makalesinde, “Yapılan araştırmalara göre Y kuşağı ve milenyal erkeklerin evlenme ve çocuk yapma yaşları bir önceki kuşaktan çok farklı değil ancak bu erkekler kadını tanımak için daha çok süre geçirmek istiyorlar” diyor. TUİK verilerine göre erkeğin evlenme yaşı 26.7. 2010 yılından bugüne üç yaş artmış. Dolayısıyla Türkiye için geçerli sayılmaz. Kaçamak sitesi Gleeden’a göre de erkeklerin ilişkiden sıkılıp kaçamak arayışına başlamaları sadece üç yıl sürüyor. X kuşağında bu oran yedi yıldı. Yani yeni nesil erkek geç evleniyor, erken sıkılıyor.
47
Geleneksel Kadına Dönüş:
Y kuşağı ve milenyal erkeklerin pek çoğunun anneleri ve ablaları ekonomik olarak özgürlüğüne kavuşmuş kişiler. ABD Hukuk Enstitüsü verileri kadınların açtığı boşanma davalarının her yıl 1,8 kat arttığını gösteriyor. Bu da yeni nesil erkeklerde kadına ve ilişkiye olan güvenin giderek azalmasına neden oluyor. Ancak bu durum ortaya, “Geleneksel” diye tanımladığımız kadına olan özlemin giderek artmasını sağlıyor. Facebook ve Gleeden araştırmasına göre erkek kullanıcılar içinde uzun süreli ilişki için en çok ilgiyi çekenler profillerinde en çok geleneksel kadın imgelerini taşıyan kişiler. Yani her ne kadar erkekler tanımak için daha çok zaman isteyip ilişkinin adını koymasalar da dönüp dolaşıp geleneksel kadınlarla uzun ilişkiler kurmak istiyorlar.
57
Erkek Olmak Yerine Mutlu Olmak:
“Erkeklerin tıraş bıçağı! Gerçek bir erkek gibi! Özgür erkeklerin parfümü!” bu ifadeleri reklamlardan biliyorsunuz. Her yerde bir erkek olmaktır gidiyor. Smartinsights’da yayınlanan bir araştırmaya göre erkekler artık pek de oralı olmuyor. “Erkek olmak, güçlü olmak” milenyal erkek için yeterince motive edici şeyler değil. Onun yerine erkeklerin yeni tercihi sakin, mutlu ve cinsel kimlik kodlamalarından arınmış bir ilişki. Eskiden Zuka, Yonja gibi arkadaşlık sitelerinde gözlemlenen kelimeler, “Alfa,özgür, adam” gibi kelimelerken şimdilerdeki popüler arkadaşlık uygulamalarındaki profillerde en çok gözlemlenen kelimelerin, “Gezgin, kendi halinde, komik” gibi kelimeler olduğu verisi aslında pek çok şeyi kanıtlıyor.
67
Olgun Yaşlara İlgi Yoğun
Elitesingles tarafından 2017 yılında yapılan araştırmaya göre 450,000 geç Y kuşağı ve ilk milenyal erkekler arasında yapılan araştırma, erkeklerin kendilerinden daha büyük yaştaki kadınlarla birlikte olmayı tercih ettiklerini gösteriyor. Araştırmaya göre yeni nesil erkekler yaşça kendilerinden en az iki ve en fazla 11 yaş büyük kadınlarla ilişki yaşamayı istiyorlar. Bunun nedeni de “Olgun bir ilişki yaşamak istemeleri. “Arkadaşlık uygulamaları Tinder,
Bumble ve Gleeden tarafından sağlanan verilere göre 35-44 arasındaki olgun kadınlar da kendilerinden yaşça küçük erkeklerle birlikte olma eğilimi gösteriyorlar.
77
Hemen, Şimdi!
Milenyal erkeğin en büyük sınavı sabırla.Youtube verilerine göre bir videonun ortalama izlenme süresi 4 dakika. Melek yatırımcı için yapılan sunumlar artık 4 dakikaya indi. Çünkü yeni çağ yatırımcılarının, girişimcilerinin ve hatta öğrencilerin odaklanma süresi 4 dakika olarak hesaplanıyor. Böyle bir nesil için ilişkide de uzun flörtleşmeler ve cilvelerin olmasını beklemek çok zor. Videoları bile hızlandırıp izleyen neslin karşısındakinin konuşmasını ne kadar dinleyeceği meçhul. Yeni nesil erkek doğrudan hedefe gitmeyi seviyor ama asıl soru, ilişkide duygusal olarak derinleşmek ve paylaşmak isteyen kadın bu konuda ne yapacak? COSMOPOLITAN