Bayraktar, aralık ayındaki üretici ve market fiyatları arasındaki farkı incelendiğinde bu farkın maydanozda yüzde 569,57, portakalda yüzde 436,11, kuru incirde yüzde 332,67, mandalinada ise yüzde 331,22’yi bulduğunu belirtti. Şemsi Bayraktar, üretici ile tüketici arasında 4-5 hatta 6 kata varan fiyat farklarının kabulünün mümkün olmadığını ve tarlada 12 kuruş olan bir demet maydanozun fiyatının halde 20 kuruşken, pazarda 51, markette 77 kuruşa kadar çıktığını vurguladı.
Sürdürülemez
Bayraktar, maydanozun tarladan markete gelene kadar fiyatının 6-7 kat arttığına vurgu yaptı. Bayraktar, ”Bahçede kilosu 42 kuruş olan portakal halde 82 kuruşa satılırken fiyat pazarda 1 lira 54 kuruş, markette 2 lira 25 kuruş oluyor. Bahçede 42 kuruş olan portakal markette nasıl 2 lira 25 kuruş olur? Yağmur çamur, kar kış demeden gece gündüz çalışan üretimin her türlü eziyetini çeken çiftçimiz 1 kazanırken, aracı 3-4 kazanıyor. Çiftçimiz cefayı çekiyor aracı sefayı sürüyor. Bu durum sürdürülebilir değildir” dedi.
Üretici perişan
Narenciye üreticisinin perişan olduğunu ifade eden Bayraktar, çevresel etkenlerin ihracata darbe vurduğunu kaydetti. Bayraktar, ”Üreticimiz pazarlama sorunu yüzünden perişan durumdayken, üretici-tüketici fiyat farkının bu kadar yüksek olması manidardır” diye konuştu. Hem üreticinin hem de tüketicinin zarar görmemesi için acilen fiyatlar arasındaki makasın daraltılması gerektiğine dikkati çeken Bayraktar, bu konuda yapılacak çalışmalara TZOB olarak katkı sağlamaya hazır olduklarını sözlerine ekledi.