Kurulduğu 2004 yılına kıyasla neredeyse farklı bir platforma dönüşen Facebook gözünü video kullanımına dikti. Daha önce sıklıkla profil detay sayfaları üzerinde değişikliğe giderek platformun popülaritesini korumaya çalışan Facebook, GIF (hareketli fotoğraf) bölümünü test etmeye başladı.
Sosyal medya devinin ürün yöneticileri Aigerim Shorman ve Tony Hsieh’in paylaştığı bilgilere göre, her gün 4 milyar kereden fazla görüntülenme alan Facebook profillerinde video kullanımına ağırlık veren şirket, kullanıcıların çektikleri kısa videoları profil fotoğrafı olarak kullanmasına da izin verecek.
Henüz test aşamasında olan bu özellik sayesinde Facebook kullanıcıları, önümüzdeki dönemde mobil fotoğraf olarak 7 saniyelik videolar kullanabilecek.
Facebook’un Onur Yürüyüşü’ne özel geliştirdiği ‘Celebrate Pride filter’ isimli özelliğin 26 milyon kişi tarafından kullanıldığının altını çizen ekip, profillerdeki söz konusu yenilik fikrine de bu yüksek kullanım oranından sonra sıcak bakmaya başladıklarının altını çiziyor.
Sitenin sunduğu bir diğer yenilik ise ‘vacation mode! (tatil modu). Bu özellik sayesinde kullanıcılar özel günler için belirli bir süreliğine profil fotoğrafı atayabilecek. Örneğin 7 gün boyunca tatilde olan bir kullanıcı belirlediği zaman aralığında görünecek profil fotoğrafını belirleyecek, söz konusu sürenin sonunda Facebook otomatik olarak eski profil fotoğrafını yeniden bu fotoğrafın yerine alacak.
Henüz kullanıma girmeyen özellik, Kaliforniya’daki bazı iPhone kullanıcıları üzerinde test edilmeye başlanacak. Söz konusu uygulamanın önümüzdeki aylarda 1.5 milyar Facebook kullanıcısının kullanımına açılması bekleniyor.