Danışmanlık şirketi Deloitte, Facebook’un Global Ekonomi Üzerindeki Etkisi başlıklı raporunu yayınladı. Facebook’un isteği üzerine hazırlanan raporda Facebook’un pazarlama faaliyetlerinin, platformun ve bağlanabilirliğinin global ekonomik büyümeye ve istihdama katkı sağladığı belirtildi. Raporda bir milyarın üzerinde kullanıcısı olan ve geçen yıl yaklaşık 12 milyar gelir elde eden Facebook’un ekonomik etkisinin daha büyük olduğu iddia edildi ve 8 milyar dolarlık baz maliyeti olan şirketin 2014 yılında global ekonomiye 227 milyar dolarlık katkısı olduğu, aynı zamanda 4,5 milyon istihdam oluşmasını sağladığı belirtildi.
Deloitte raporunda, Facebook’un pazarlamacılara araçlar, uygulama geliştiricilerine platform; veri ve mobil cihaz kullanımı anlamına gelen, bağlanabilirliğe yönelik talep sağlayarak ekonomiyi canlandırdığı vurgulandı.
Deloitte Global Genel Müdürü Jolyon Barker, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Çalışmamız, Facebook’un insanları ve işletmeleri bağlayarak, pazarlamaya yönelik bariyerleri azaltarak ve inovasyonu teşvik ederek yeni fırsatların oluşmasına yardım ettiğini, böylece önemli miktarda ekonomik faaliyete olanak sağladığını gösteriyor.”
Facebook COO’su Sheryl Sandberg ise dünyada istihdam oluşturulmasının öneminin giderek arttığını belirterek, “Teknoloji sektörü, ekonomiye güç veriyor ve kendi içinde olduğu kadar, dışında da istihdam oluşturuyor. Her gün her ölçekten, sektörden ve beceriden şirket Facebook platformunu büyümek ve genişlemek için kullanıyor” dedi.