Olay Gazetesi Bursa

En çok faturaya itiraz edildi

BTK'ya gelen şikayetlerin yüzde 47'si mobil hizmetlere yönelik oldu. Mobil sektörde en fazla şikayetin faturalardan kaynaklandığı belirlendi.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) gelen şikayetlerin yüzde 47’si mobil hizmetlere yönelik oldu. Mobil sektörde en fazla şikayetin faturalardan kaynaklandığı belirlendi.

 

AA muhabirinin BTK verilerinden derlediği bilgiye göre, yılın üçüncü çeyreğinde kuruma iletilen şikayet sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28,7 artarak 22 bin 603’e yükseldi. Sektörel bazda şikayetlerin dağılımına bakıldığında, en fazla tüketici şikayetinin yüzde 47 ile mobil hizmetlerle ilgili olduğu görüldü. Şikayetlerin yüzde 34’ü internet, yüzde 11’i uydu platform, yüzde 8’i sabit telefonlar alanında gerçekleşti.

 

Söz konusu dönemde 1 milyon abone başına ortalama internet servis sağlayıcılığı hizmetine yönelik 820, uydu platform hizmetlerine yönelik 594, sabit telefon hizmetlerine yönelik 154, mobil elektronik haberleşme hizmetlerine yönelik 143 ve kablo TV hizmetlerine yönelik 80 tüketici şikayeti geldi. Bir önceki çeyrek verilerine göre mobil hizmetlere yönelik şikayet sayısında kısmen azalma, diğer hizmetlere yönelik şikayet sayısında ise artış olduğu görüldü.

 

Tüketici şikayetlerinin konusu itibarıyla dağılımına bakıldığında, mobil sektörde en fazla şikayet yüzde 21 ile faturalara yönelik oldu. İnternet servis sağlayıcılığı hizmetinde şikayetlerin büyük kısmı bağlantı sorunlarına ilişkin gelirken, bu konudaki şikayetler ilgili sektördeki şikayetlerin yüzde 15’ini oluşturdu