Elektrik direklerinde reklam dönemi başlıyor.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), döviz kurunda yaşanan artış nedeniyle mali açıdan zorlanan elektrik dağıtım şirketleri için harekete geçti.
Habertürk gazetesinin haberine göre bu şirketlerin, elektrik direk ve trafolarına reklam alabilmeleri için çalışma başlatıldı.
EPDK’nın bu adımı, hem tüketiciye hem de şirketlere yansıyacak.
Reklam gelirinden sağlanacak gelirlerin bir bölümü, dağıtım şirketlerinin kasasında kalacak. Bir bölümü de tüketici lehine tarifeye yansıtılacak. Böylece elektrik faturlarında indirim sağlanabilecek.
Çalışmanın, kurban bayramı sonrasında enerji piyasası düzenleme kurumu’nun gündemine gelmesi ve değerlendirilmesi bekleniyor.
Dağıtım şirketleri, EPDK’ya gelir yaratıcı bir başka öneride daha bulundu. Şirketler, elektrik faturalarının kapıda tahsilatına izin verilmesini istedi.
EPDK, kapıda tahsilatı kabul ederse, faturaya belli bir miktar “masraf” eklenecek. Ancak EPDK yetkilileri, bu konuda olumlu ya da olumsuz bir kararın alınmadığını kaydetti.