Morhipo Genel Müdürü Şule Kuban Arditti, büyüyen hacmi nedeniyle yabancı yatırımcıların Türkiye’deki e-ticaret pazarıyla yakından ilgilendiğini söyledi.
Arditti, Batılı ülkelere göre halen düşük seviyelerde olan e-ticaret hacminin, büyüme potansiyelinin bulunduğunu belirtti.
Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin sayısının araştırmalarda farklılık gösterdiğini aktaran Arditti, bugün ülkede yaklaşık 11 bin e-ticaret sitesinin aktif olduğunu, bunların içindeki bin 200’ünün e-ticaret pazarının yüzde 95’ninden fazlasını oluşturduğunu kaydetti. Arditti, Türkiye genelinde online alışverişin en fazla Marmara bölgesinde, en az ise Doğu Anadolu bölgesinde yapıldığını dile getirdi. Şule Kaban Arditti, iller bazında bakıldığında ise online alışverişte ilk beş sırada İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya’nın bulunduğunu ifade etti.
e-ticarette yaş ortalaması düşüyor
Online alışveriş yapan müşterilerin yüzde 36’sının 25-36 yaş aralığında bulunduğuna işaret eden Arditti, gelecek dönemde hem alışveriş kolaylığı hem de dijitalleşmenin etkisiyle yaş ortalamasının düşmesini beklediklerini söyledi.
‘Online alışverişte müşterinin olmazsa olmazı güven’
Online alışverişte güven unsurunun önemine dikkati çeken Arditti, “e-ticarette yaşanan tüm gelişmelere karşın online alışveriş ve bu doğrultuda kredi kartı bilgileri gibi önemli kişisel bilgileri şirketlere vermek, henüz Türk müşterisi için yeni uygulamalar ve alışkanlıklar olmaktan çıkabilmiş değil.” ifadelerini de kullandı.
Arditti, Türkiye’de hızla büyüyen e-ticaretin sadece yerli oyuncuların değil, yabancı oyuncuların da iştahını kabarttığını sözlerine ekledi.