TÜYAP Anadolu Fuarları Genel Müdürü İlhan Ersözlü, Türkiye’nin son 10 yılda fuarcılıkta inanılmaz büyüme kaydettiğini ifade ederek, şu anda dünyanın en önemli fuar firmalarının Türkiye’de olduğunu vurguladı.
Ersözlü, son 10 yılda Türkiye’de fuarcılık sektörünün önemli oranda büyüdüğünü söyledi. Türkiye’nin ekonomisi ve sanayisi geliştikçe fuarcılık anlayışının da geliştiğini belirten Ersözlü, ‘Türkiye büyüdükçe, sanayi geliştikçe, ihracat arttıkça bunu tetikleyen fuarcılık da gelişiyor, değişiyor. Türkiye’de bundan 10 yıl önce bu kadar fuar salonu yoktu. Yeni fuar salonları devreye girdikçe fuarcılık da kalite ve ölçek olarak batıyla yarışabilir hale gelmeye başladı’ dedi. Türkiye’nin fuarcılıkta Almanları örnek alması gerektiğine işaret eden Ersözlü, Almanya’nın bu kadar ihracat yapmasında fuarcılığın önemini yıllar önce kavrayarak bu sektöre yatırımlar yapmasının etkili olduğunu ifade etti.
PAZARLAMA EN ZOR İŞ
Sektörde Alman modelinin başarılı olduğuna dikkat çeken Ersözlü, Almanya’nın bugün dünyaya teknoloji ihraç eder konumda olduğunu kaydetti.
İlhan Ersözlü, ”Biz kilogramı 1-2 dolara ihracat yapıyoruz. Bunu 10-20 dolara ne zaman çıkarırsak o zaman kazanacağız. Bunu yapmak için pazarlama önemli. Üretmek kolay ama ürettiğini pazarlamak dünyanın en zor işi. Şu anda dünyada inanılmaz pazarlama savaşları var. Üretiliyor ama ürünü tanıtamazsan, pazarlayamazsan hiçbir değeri yok. İşte fuarcılık, pazarlama faaliyetlerine katkı sağlayan bir unsur. Hatta pazarlama faaliyetleri arasındaki en önemli unsurlardan biri’ diye konuştu.
EN ÖNEMLİ FİRMALAR TÜRKİYE’DE
Batılı devletlerin sanayi devriminden itibaren fuarcılığa soyunduğunu ve ürettiğini dünyaya ihraç eder hale geldiğini hatırlatan Ersözlü, Türkiye’nin de bunu yapması gerektiğinin altını çizdi. Ersözlü, ”Türkiye, son dönemde bunu yapmaya başladı. Ülkemiz, son 10 yılda fuarcılıkta inanılmaz büyüme kaydetti ve en önemli destinasyonlardan biri haline geldi. Şu anda dünyanın en önemli fuar firmaları Türkiye’de. Bu şirketler burada ya ofis açmış ya da şirketleri satın alma veya onlarla ortaklık kurarak Türkiye üzerinden doğu coğrafyasına açılmaya çalışıyor’ dedi.
ALDIĞIMIZ PAY ARTACAK
Ersözlü, batıdaki fuarların önem yitirmeye başladığını belirterek, söz konusu fuarların hem katılımcı hem de ziyaretçi sayısı açısından düşüş yaşadıklarını vurguladı.
Zİyaretçilerin artık batıdaki fuarlara vize alamadığını ifade eden Ersözlü, ”Ortadoğu kökenli ya da Kafkas kökenli bir iş adamı, cebinde parası var ama vize alamıyor. Son dönemdeki olaylar, Rusya’daki sıkıntılar, Çin’deki vize problemleri geliş gidişleri önlüyor. Bu coğrafyada Türkiye parlayan bir yıldız. Pek çok ülkeye vizesiz giriş çıkış yapılabiliyor. Bu çok önemli. Türkiye’de konaklama batıdan çok ucuz. Bu sebeple Türkiye’deki fuarlar her sene büyüyecek. Fuar salonu yatırımları da artacak. Yatırımlar arttıkça fuarcılıktan aldığımız pay da artacak’ diye konuştu.
ANADOLU İSTANBUL’U GEÇECEK
Anadolu’daki fuar alanları büyüdükçe buradaki fuarların pazardan aldığı payın da artacağına dikkat çeken Ersözlü, şunları kaydetti: ‘Yakın zamanda Anadolu fuarları İstanbul fuarlarını geçecek. Üretim ve imalat endüstrisi büyüdükçe, ihracat büyüdükçe Anadolu’daki fuarlar da artacak, fuar salonları da büyümeye devam edecek.’