Benzinli araç sahiplerinin aylık ortalama akaryakıt harcaması 354,6 lira olurken dizel araç sahiplerinin harcaması 370,3 lira seviyesinde.
Akademetre Araştırma & Stratejik Planlama’nın yaptığı “Akaryakıt Satın Alma Davranışları” araştırması vatandaşların akaryakıt tüketimine ilişkin bulgularını ortaya koydu.
Akaryakıt satın alma sıklığına bakıldığında benzinli araç sahiplerinin yüzde 5,1’inin haftada 6-7 kez, yüzde 27,6’sının haftada 2-3 kez, yüzde 41,2’sinin haftada bir kez ve yüzde 10,8’inin ayda bir kez akaryakıt satın aldıkları görüldü.
Dizel araç sahiplerinin ise yüzde 14’ünün haftada 6-7 kez, yüzde 8,9’unun haftada 4-5 kez, yüzde 25,5’inin haftada 2-3 kez, yüzde 34,9’unun haftada bir kez, yüzde 8,7’sinin 15 günde bir kez, yüzde 6,5’inin ayda bir kez, yüzde 9,4’ünün iki ayda bir ve daha seyrek akaryakıt satın aldığı belirlendi.
Araştırmaya göre akaryakıt satın alırken katılımcıların yüzde 63,9’u kaliteli ve temiz ürün özelliklerine, yüzde 63,7’si fiyata, yüzde 49’u markaya, yüzde 33,7’si yakın mesafe olmasına, yüzde 33’ü alışılagelmiş firmaya, yüzde 23,9’u kampanyalara, yüzde 22,4’ü tavsiyelere, yüzde 18,7’si puan ve indirim kartlarına, yüzde 14,7’si istasyona ilişkin özelliklere, yüzde 9,9’u ise personele ilişkin özelliklere dikkat ediyor.
“Akaryakıta ayda ne kadar harcıyoruz?”
Araştırma sonuçlarına göre, aylık toplam akaryakıt harcaması itibarıyla benzinli araç sahiplerinin aylık harcama ortalaması 354,6 lira, dizel araç sahiplerinin aylık harcama ortalaması 370,3 lira olarak belirlendi.
Akademetre’nin araştırmasında sorulan “En son iki benzin/dizel alışverişinizde kaç liralık harcama yaptınız” sorusu ise benzinli araç sahiplerinin ortalama 102 TL, dizel araç sahiplerinin 118 lira harcadığı sonucunu ortaya çıkardı.
Marka sadakati yüzde 68
Araştırmada “Sürekli aynı marka akaryakıt mı satın alırsınız, yoksa farklı akaryakıt markalarını mı?” sorusuna katılımcıların yüzde 68’i aynı markadan satın aldıklarını belirtirken, yüzde 32’si farklı akaryakıt markalarını tercih ettiklerini kaydetti.
Akaryakıt istasyonunun servis dışı olması durumunda katılımcıların yüzde 44,8’i aynı markanın başka istasyonunu tercih edeceğini, yüzde 11,6’sı acil değilse akaryakıt almaktan vazgeçeceğini, yüzde 34,5’i ikinci tercihi olan markanın istasyonuna gideceğini, yüzde 9,1’i ise yol üstündeki herhangi bir istasyondan akaryakıt satın alacağını belirtti. Bu verilere göre sadık müşteri oranının yüzde 56,4 oldu.
Araştırma İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Tekirdağ, Adana, Samsun, Kayseri, Diyarbakır, Trabzon, Erzurum ve Malatya olmak üzere 12 ilde gerçekleştirildi. Kantitatif araştırma yöntemiyle önceden hazırlanmış soru formuna bağlı yüz yüze görüşmelerle 784 kişiyle yapılan araştırmada, katılımcıların yüzde 85,6’sını erkekler, yüzde 14,4’ünü kadınlar oluşturdu.