TÜSİAD ile Deloitte Digital iş birliğinde hazırlanan ‘E-Ticaretin Gelişimi, Sınırların Aşılması ve Yeni Normlar: 2019′ başlıklı rapor, GittiGidiyor’un desteğiyle düzenlenen etkinlikte paylaşıldı.
Raporun tanıtım toplantısında konuşan TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Kaslowski, dijital dönüşümün önemine vurgu yaptı. Kaslowski, ‘’Dijital dönüşümün sürdürülebilir büyümemiz için bir fırsat olduğuna ve bu fırsatı kaçırma lüksümüz olmadığına inanıyoruz.
Türkiye; eğitim sistemini, vergi sistemini, üniversitelerini, KOBİ’lerini, kısaca tüm ekonomisini dijital çağa daha uyumlu hale getirerek geleceğin güçlü ekonomileri arasında yerini alabilir” diye konuştu.
Dijital dönüşümün Türkiye ile diğer ülkeler arasındaki makası açmaması için kamu, iş dünyası ve ilgili tüm kesimleri aksiyona geçmek üzere odaklanmaya çağıran Kaslowski, dönüşümü hedefleyen bütüncül ve yenilikçi politikaların etkili şekilde uygulanmasının ve buna yönelik gerekli yatırımların yapılmasının öncelikleri olması gerektiğini söyledi.
TÜRKİYE POTANSİYEL TAŞIYOR
Dijital ekonominin önemli bir boyutunu e-ticaretin oluşturduğunu dile getiren Kaslowski, e-ticaret sektörünün dünyada ve Türkiye’de internet ile mobilin de gelişimiyle birlikte dikkatleri üzerinde topladığını anlattı. E-ticaretin yüksek potansiyeli ve diğer sektörlere etkisine değinen Kaslowski, 2019 yılında B2C (işletmeden tüketiciye) olarak yaklaşık 3,5 trilyon dolara erişmesi öngörülen küresel e-ticaret pazarında, Çin ve ABD’nin diğer ülkelerle arayı açarak başı çektiğini ifade etti. Kaslowski, ‘’Ülkemizde e-ticaret pazar büyüklüğü 2018’de bir önceki seneye göre TL bazında yüzde 42, dolar bazında yüzde 7 arttı. Ülkemiz, küresel e-ticaret pastası içinde henüz hatırı sayılır bir paya sahip olmasa da önemli bir potansiyeli barındırıyor” dedi.