Milliyet Cadde yazarlarından Ali Eyüboğlu, bugünkü yazısında Twitter’da yaşanan dalgalanmaların aslında karşılının pek de olmadığını gösteren bir konuyu köşesine taşıdı…
Çukur dizisinin gündemde olduğu twitter boykotu, reytinglere yansımayınca twitter’ın imajının sorgulanması yeniden gündeme geldi.
Zira twitter’da başlayan dalgalanmaların gerçek hayata çok da yansımadığına bir kez daha şahit oldu.
Eyüboğlu’nun yazısı şöyle:
‘Çukur’ izleyicileri protesto dinlemedi
İnsanların sosyal medyada örgütlenerek sonuç aldığı konular da var, bir işe yaramadığı ve insanların boş yere tweet attığı protestolar da…
Örneğin Rıza Kocaoğlu’nun şampiyonluk maçında, Galatasaray Kulübü Başkanı Mehmet Cengiz’i canlı yayında trollemesinden sonra sosyal medyada düzenlenen kampanya.
Bir grup Galatasaray taraftarının #ÖzürDileRızaKocaoğlu etiketiyle Twitter’da başlattığı kampanya, sonuç vermedi. Göztepe taraftarı Kocaoğlu, GS camiasından özür dilemeyince kampanya birden, ‘Bu akşam ‘Çukur’ izlemiyoruz’a dönüştü.
Twitter’daki bu hareketin ‘Çukur’ fanatiklerini etkileyip, etkilemeyeceğini merak ettim. Cimbom taraftarı, ama aynı zamanda ‘Çukur’ fanı olanlar, tercihlerini ne yönde kullanacaktı? İnsanlar, izledikleri diziyle, gönül verdikleri takım arasında bir tercihe zorlandığında tavırları ne olur?
Bunu anlamanın tek yolu, son iki haftanın reytinglerini mukayese etmekti, ben de öyle yaptım.
14 Mayıs’ta ‘Çukur’, 6.82 Total reytingiyle ‘Söz’ün ardından ikinciydi.
21 Mayıs’ta ‘Çukur’ 6.33 Total reytingiyle, ‘Söz’ün ardından yine ikinci oldu.
İnsanların ‘Bu akşam ‘Çukur’ izlemeyeceğiz’ diye tweet paylaştığı günün akşamında dizi, AB ve ABC1’de ise reyting kaybetmeyip, aksine az da olsa izleyen sayısını artırdı.
Bu da demek oluyor ki, Twitter’daki protestocuların TNS’in reyting panelinde karşılığı yok.