Olay Gazetesi Bursa

CLK Uludağ Elektrik’ten fatura açıklaması

EPDK'nın bazı değişiklikler yaptığını belirten Ali Erman Aytac, ''Tüketiciyi en çok ilgilendiren yüzde 5 zam oldu. Tüketim harici bedeller ise tek başlık altında toplandı'' dedi. Aytac, aralık faturalarının hava şartları nedeniyle 10 gün geç okunduğunun d

CLK Uludağ Elektrik Genel Müdürü Ali Erman Aytac, zamlı ve geç gelen faturalara ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) yeni yılda faturalandırma üzerinde bazı değişiklikler yaptığını kaydeden Aytac, ”Bu değişikliklerin başında tüketiciyi en çok ilgilendiren konu yaklaşık yüzde 5 oranında uygulanan zam oldu. EPDK’nın yeni yürürlüğe koyduğu yönetmelik ile faturalarda bulunan tüketim harici bedeller tek başlık altında toplanılarak ‘Dağıtım Bedeli’ şeklinde faturalara yansıtıldı. Ayrıca yeni yönetmelik ile dağıtım şirketlerine ait yüzde 3,49’lik kar marjı, 2,38’e düşürüldü’ dedi.

BAZI BÖLGELERDE GEÇ OKUNDU

Bazı bölgelerde Aralık 2015’e ait faturaların hava şartları ve yıl sonu işlemleri sebebiyle yaklaşık 10 gün gecikmeli olarak kesildiğini de gile getiren Aytac, şunları kaydetti: ”Bu durum aslında faturalarda bir bedel değişikliğine sebep olmadı. Bu döneme ait faturalarda tüketim bedeli hesaplanırken 2016 yılı öncesindeki kullanımlara zam uygulanmadan işlem yapıldı. Ocak ayının başlangıcından itibaren olan kullanımlar ise yeni fiyat tarifesi üzerinden ücretlendirildi. Bu sayede müşterilerimiz herhangi bir olumsuz durumla karşılaşmamış oldu.’

HER SORUYA YANIT VERİYORUZ

Yıl boyunca müşterilerinden gelen başvuruları itinayla cevaplandırdıklarının altını çizen Aytac, ‘Her ay yaklaşık 50 bin müşterimiz bize çeşitli iletişim yollarından sorularını, önerilerini ve taleplerini iletiyor. Biz bu başvurulara, en geç 10 gün içinde geri dönüş yapıyoruz. Müşterilerimiz akıllarına takılan her soruyu bize sorabilir. Biz bu başvuruların tümüne en iyi şekilde geri dönüş yaparız” ifadelerini kullandı.

FATURA BEDELİNİ EVDE HESAPLAYABİLİRSİNİZ

Aytac, haftalık ve aylık kullanım ücretlerinin kolaylıkla hesaplanabileceğini belirterek, şunları kaydetti: ‘Yaklaşık 3 milyon tüketicimize büyük bir gururla hizmet ediyoruz. Titiz çalışma prensiplerimiz sayesinde faturalandırma hatalarını neredeyse sıfıra indirmeyi başardık. Son verilerimize göre en çok 10 bin faturalandırma işleminden bir faturada teknik aksaklık yaşanabiliyor. Bu durumda başvuran müşterimizin mağduriyetini en hızlı şekilde çözüyoruz. Bu hata oranı sayesinde şu an Türkiye’nin en iyileri konumundayız. Gelen fatura bedellerinin doğru olduğuna emin olmak isteyen tüketiciler, internet üzerinde bulunan hesaplama robotlarını kullanarak ve ya sayaçlarındaki tüketim miktarlarını kontrol edip birim fiyatıyla birlikte hesap yaparak fatura bedellerini kontrol altında tutabilir veya gelecek faturalarının bedellerini önceden hesaplayabilirler.”