Toplam trafiğin dağılımına bakıldığında yıllar itibarıyla mobil arama trafik miktarı artarken sabit arama trafik miktarının düştüğü görüldü. Toplam trafik miktarı geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 6,8 artarak 233,9 milyar dakikaya yükseldi ve bu trafiğin yaklaşık yüzde 95’ini mobil trafik oluşturdu.
Türkiye’nin bir önceki yıl 366 dakika olan MoU değeri, geçen yıl yüzde 9 artışla 399 dakika olarak belirlendi. Türkiye’yi 329 dakika ile Fransa, 307 dakika ile İsveç ve 292 dakika ile Norveç izledi. Böylece, Türkiye’deki mobil aboneler söz konusu değerin 126 dakika olduğu Almanya’nın 3 katından fazla görüşme gerçekleştirdi.
Abone başına elde edilen aylık gelir anlamına gelen ‘ARPU’ rakamlarına bakıldığında ise incelenen bazı Avrupa ülkelerinde ortalama ARPU 19,48 euro seviyelerindeyken, Türkiye’de 2015 yılı için ortalama 7,66 euro olarak kayıtlara geçti. Türkiye, mobil penetrasyon oranında ise Avrupa ortalamasının gerisinde kaldı. Geçen yıl sonu itibarıyla Avrupa’da mobil penetrasyon oranı en yüksek ilk üç ülke Finlandiya, Yunanistan ve Danimarka oldu.