Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye’deki mobil abonelerin yaklaşık yüzde 53,4’ü ön ödemelilerden oluşuyor. Avrupa ülkelerinde ise ön ödemeli abone oranı ortalama yüzde 39 seviyelerinde bulunuyor. Buna karşılık, faturalı hattı tercih eden abonelerin oranının giderek arttığı dikkati çekiyor. Son bir yılda faturalı abonelerin oranı yüzde 42,3’ten yüzde 46,6’ya çıktı.
TURKCELL İLK SIRADA
Faturalı abonelerin dağılımında en yüksek payı yüzde 47,1 ile Turkcell alıyor. Turkcell’i, yüzde 28,1’lik payla Vodafone ve yüzde 24,8 payla Avea izliyor. Buna karşılık oransal olarak en fazla faturalı aboneye sahip GSM şirketi Avea. Avea abonelerinin yüzde 49,8’i, Turkcell abonelerinin yüzde 46,7’si, Vodafone abonelerinin ise yüzde 44,1’i faturalı hat kullanıyor.
ARTIŞTA VODAFONE ÖNDE
yılın ikinci üç aylık döneminde, önceki üç aylık döneme göre, oransal olarak abone sayısını en fazla artıran şirket Vodafone oldu. Bu dönemde Vodafone’nun abone sayısı yüzde 1,5 artışla 21,46 milyon kişiye, Avea’nın yüzde 0,6 yükselişle 16,74 milyon kişiye yükseldi, Turkcell’in abone sayısı ise yüzde 0,9 azalarak, 33,97 milyon kişiye geriledi. Son bir yılda abone sayıları açısından Turkcell’in pazar payı yüzde 48,9’dan yüzde 47,1’e geriledi, Vodafone’un pazar payı yüzde 28,8’den yüzde 29,7’ye, Avea’nın ise 22,3’ten yüzde 23,2’e yükseldi. Öte yandan, mobil aboneliklerin yüzde 90,1’ini bireysel, yüzde 9,9’unu ise kurumsal abonelikler oluşturuyor.